جشنواره فیلم کوتاه موج کیش با معرفی برگزیدگان به ساحل رسید


جشنواره فیلم کوتاه موج کیش با معرفی برگزیدگان به ساحل رسید

کیش- ایرنا- سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش با معرفی برگزیدگان خود در بخش های مختلف به کار پایان داد.

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه این رویداد هنری و سینمایی شامگاه پنجشنبه در مرکز همایش های خیلج فارس کیش با حضور مدیران منطقه آزاد کیش و هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد.

ابراهیم حصاری دبیر این جشنواره در ابتدای مراسم، گفت: سومین دوره جشنواره به همت مدیر عامل منطقه آزاد کیش در حالی برگزار شد که با دوره های قبلی تفاوت هایی داشت و در این دوره آزمون و خطاهای دوره های قبل را سر و سامان دادیم.

وی افزود: فیلم ها در این دوره بصورت دی سی پی در سه سالن سینما و با کیفیتی بهتر پخش و اکران شد.

حصاری ادامه داد: امسال جشنواره به همت شورای سیاستگذاری موضوعی شد، از همین رو بخش سفر و گردشگری و دریا به عنوان دو بخش موضوعی مورد توجه قرار گرفت و بخش ویژه ای به نام فیلمنامه داشتیم . اتفاق دیگر این بود که سعی کردیم در اجرای جشنواره آن احترامی که لازمه هنرمندان است، رعایت کنیم.

دبیر سومین جشنواره فیلم کوتاه موج کیش، از تیم اجرایی تشکر و قدردانی کرد و در ادامه بیانیه هیات داوران خوانده شد که در بخش هایی از آن آمده بود: «آرای نهایی این هیات نتیجه بحث و گفت های بسیار و کمی هم کشمش است. در جایگاه داوری آن هم در جشنواره ای با این تنوع و تعداد آثار تنوع آرا زیاد است به ویژه وقتی فیلم های خوب کنار هم قرار می گیرد.

در این بیانه اضافه شده است : هیات داوران با احترام به نظر برگزارکنندگان جشنواره، پیشنهاد می کند در دوره های بعدی امکان تعیین و اهدای جایزه را به دبیر و داوران بدهد. تعداد کمی از آثار با رای همگی داور و تعداد زیادی با آرای اکثریت اعضا انتخاب شدند.»

براساس بیانیه هیات داوران در بخش فیلمنامه: جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به «سلامون» نوشته اشکان چاووشی رسید. جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال به «ویلا ۵۰» اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه این بخش به «کیمیا و خانم مصطفوی» تعلق گرفت.

پیش از اهدای این بخش غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش از برگزاری این جشنواره در دوره چهارم بصورت بین المللی خبر داد.

در ادامه این آیین و در بخش برگزیدگان چشم انداز فیلمسازان کیش: جایزه بهترین فیلم داستانی به «گورستان خیس» به کارگردانی مریم داوری راد اهدای شد، جایزه بهترین فیلم مستند این بخش به «جل» به کارگردانی حمید صانعی رسید.

در بخش موضوعی سفر و گردشگری: جایزه بهترین دستاوردهای هنری به آرمان فیاض برای فیلمبرداری فیلم «تاسیان» تعلق گرفت و جایزه بهترین فیلمنامه به «دریای تلخ» به کارگردانی فاطمه احمدی اهدا شد.

در موضوع کارگردانی مستند. جایزه بهترین کارگردانی مستند به غزاله رضوی برای «من باید پرواز کنم» رسید و جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی به «من زالم» به کارگردانی هومن نادری اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم مستند به «بی سرزمین تر از باد» به کارگردانی غلامرضا جعفری تعلق گرفت جایزه بهترین فیلم داستانی به «حیوان» ساخته بهمن و بهرام ارک اهدا شد.

در بخش نگاه ویژه (دریا): جایزه بهترین فیلمنامه به «پسر دریا» به کارگردانی عباس جلالی یکتا اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهش مستند به «بخت سفید» به کارگردانی رضا محمدپور رسید. جایزه بهترین کارگردانی به لیدی به کارگردانی نفیسه زارع تعلق گرفت.

همچنین جایزه بهترین فیلم مستند به «لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست رسید. جایزه بهترین فیلم داستانی به «آنسوی دریاچه» به کارگردانی عماد خدابخش تعلق گرفت.

جایزه ایسفا به وحید الوندی فر برای فیلم «کاور» اهدا شد. در بخش دیگر از این مراسم سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سومین «موج» نیز به ساحل زیبای کیش رسید. این جشنواره به منزل و مقصود رسیده است. جهان امروز دنیای گفتگو است. افراد، دوستان، خانواده ها و... نیازمند گفتگو هستند همچنان که دولت ها. هنر بستر و رسانه ابزار گفتگو است

وی افزود: اگر نیازمند توسعه هستیم باید به بلند جهانی سخن بگوییم و فرهنگ ایرانی را عرضه کنیم. این امر با تقویت زبان فرهنگ شدنی و یکی از ابزارهای آن سینماست.

در ادامه این آیین مسعود رهبری رئیس جشنواره عنوان کرد: حتما نواقصی وجود دارد ولی اگر هر خیر و برکتی داشته ابتدا لطف خداوند و سپس از سوی مدیر منطقه آزاد کیش و ... بوده است که اگر اینها نبودند جشنواره ای وجود نداشت. ما این توفیق را داشتیم که تیم اجرایی از افراد کیش بودند. سپس بخش بزرگ جشنواره «موج» کیش اهدا شد که این جایزه به «s» فیلم ساخته حامد اصلانی رسید.

آیین اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه موج با گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه سومین جشنواره فیلم کوتاه موج شامگاه پنجشنبه در مرکز همایشهای بین المللی این جزیره برگزار شد. در این جشنواره ، ۵۹ اثر برگزیده در "بخش فیلم" با سه موضوع سفر و گردشگری، نگاه ویژه دریا و فیلمسازان جزیره‌ کیش و ۱۰ اثر در "بخش فیلمنامه" در طول سه روز برگزاری این جشنوراه مورد داوری قرار می گیرد.

انتخاب «سفر و گردشگری» به‌ عنوان محور دائمی از ویژگیها و شاخصه های سومین جشنواره ملی موج بود، همچنین موضوع «دریا» به‌عنوان نگاه ویژه این رویداد فرهنگی مورد توجه قرار داشت.

ابراهیم حصاری دبیر اجرایی این جشنواره مرتبط بودن آثار با موضوع و محور جشنواره را از مهمترین شاخص انتخاب آثار برگزیده عنوان کرد و گفت: باتوجه به این‌که برخی هنرمندان جشنواره موج حائز رتبه‌ های برتر جشنواره‌های بین‌المللی ازجمله جشنواره کن بودند از هیات محترم داوران درخواست کردیم تا با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب فیلمسازان نوپا، به آثار این هنرمندان نگاه ویژه داشته و بدون درنظر گرفتن شهرت و سابقه فیلمسازان آثار را داوری کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟