برپایی هیات عزاداری بانوان در خیابان، پسندیده زنان نیست


برپایی هیات عزاداری بانوان در خیابان، پسندیده زنان نیست

مینو اصلانی رییس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به فعالیت پایگاه های بسیج خواهران سراسرکشور در ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: این فعالیت ها در داخل پایگاه ها صورت می گیرد و برپایی هیات عزاداری بانوان...

به گزارش زنان خبر، وی درباره برنامه‌های بسیج جامعه زنان در ایام عزاداری سیدالشهدا در ماه محرم و صفر یادآور شد: هر ساله در این ایام، ویژه برنامه‌هایی در سراسر کشور داریم که شور و شعور مکتب امام حسین (ع) در آن لحاظ می‌شود.

اصلانی درباره برپایی دسته‌های عزاداری بانوان در سطح خیابان هم متذکر شد: سال گذشته در یکی دو مورد شاهد حضور بانوان در داخل دسته‌های عزاداری بودیم که برخورد‌هایی هم صورت گرفت. در کل عرف جامعه ما این گونه نبوده و عزاداری‌ها معمولا به صورت جمعی مردانه در صف‌های سینه زنی صورت می‌گیرد و بانوان هم با فاصله آنان را همراهی می‌کنند.

رییس بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: عرف جامعه ما اینگونه عزاداری را می‌پذیرد و برپایی هیات عزاداری بانوان در سطح خیابان پسندیده زنان و عرف جامعه نیست چرا که احتمال سوء رفتار و برخورد‌های سلبی در آن بسیار است.

در تایید سخنان مینو اصلانی، به دفتر استفتائات رهبری بخش پاسخ به سوالات شرعی مخاطبان درباره احکام عزاداری مراجعه و پاسخی که دریافت شد به این شرح است: اولا اگر مصداق اختلاط محرم و نامحرم باشد حرام است و حدودی برای این مساله مشخص شده است و همین جا توصیه می‌کنیم در هیات‌ها و در مجالس عزا، همه جا باید این رعایت شود و خانم‌ها حجاب‌شان را مراعات کنند و همه نگاه‌شان را نگه دارند؛ نگاه به نامحرم.

در ادامه این پاسخ می‌خوانیم: مقام معظم رهبری در خصوص اینکه خانم‌ها هم دنبال دسته عزا راه بیافتند و دسته عزاداری راه بیاندازند گفتند این شایسته نیست که خانم‌ها دسته عزاداری داشته باشند؛ حتی دنبال دسته‌های عزاداری راه بیافتند. شیوه عزاداری از قدیم‌الایام مرسوم بوده و خانم‌ها هم در مجلس عزا شرکت می‌کردند با مراعات حدود شرعی و حجاب و عفاف.

انتهای متن/*


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم