ولایت‎مداری از ویژگی‎های جوانان کربلا بود


ولایت‎مداری از ویژگی‎های جوانان کربلا بود

خرم‎آباد - ایرنا - نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: معرفت، وفاداری و ولایت‎مداری از ویژگی‎های جوانان کربلا بود.

به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز شنبه در آیین "احلی من العسل" در حسینیه ثارالله خرم آباد اظهار داشت: جوانان و نوجوان با توجه به اشتیاق خاص‎شان چنان صحنه عاشورا را رقم زدند که گویا یاران امام در میان جوانان خلاصه شده بود.

وی گفت: نقش جوانان و نوجوانان در زمان امام حسین (ع) برجسته است و آنها امروز الگو و اسوه هستند .

وی ادامه داد: یکی از این نوجوان ها سعید بن عبدالله بود، او در روز عاشورا آنقدر جوان بود که کسی انتظار جنگ از او را نداشت و تا ظهر عاشورا جنگید و چنان ایستادگی کرد که همه از این میزان فداکاری متعجب شده بودند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: جوانان کربلا افتخار و عظمت آفریدند چنان که در زیارت نامه عاشورا آنها را افراد خاص خدا نامیده اند.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: معرفت، وفاداری و ولایت مداری از ویژگی های جوانان کربلا بود.

وی گفت: نتیجه فداکاری آنها در انقلاب شهید فهمیده است که زندگی بدون ولایت را نپذیرفت زیرا شعار این جوان زندگی بدون ولایت را مرگ و نابودی دانستند.

وی اظهار کرد: بیعتی که جوانان با امام بستند بر آن ایستادگی کردند، برخی ها در روز سخت به میدان نمی آیند اما جوانان عاشورایی اینگونه نیستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: نمونه بارز ولایت مداری قاسم بن الحسن بود که شهادت را از عسل شیرین تر دانست این شهید بزرگواری و شهدای دفاع مقدس در چه مکتبی درس خوانده اند که مرگ را اینگونه میبینند .

آیت الله میرعمادی گفت: جوانان هم که امروز با شعار پیروی از ولایت و عاشق شهادت بودن در این همایش ها شرکت میکنند.

۷۲۶۴/۳۲۱۰/۶۰۶۰



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پویایی صنعت گردشگری ارتباط مستقیم با توسعه لرستان دارد