رئیس کمیسیون انتخابات روسیه هدف حمله قرار گرفت


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس روسیه روز جمعه اعلام کرد الا پامفیلوا، رئیس کمیسیون انتخابات این کشور سحرگاه جمعه هدف حمله مردی واقع شد که وارد منزل او شده و با سلاح الکتریکی به طرف او شلیک کرده است.

الا پامفیلوا حوالی ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه درست پیش از انتخابات محلی روز یکشنبه هدف حمله قرار گرفت.
پلیس حمله به پامفیلوای ۶۵ ساله را در روستایی در خارج از مسکو، پایتخت روسیه به منزله "حمله مسلحانه" ارزیابی کرد و افزود مهاجم "از پنجره وارد ایوان خانه شده و بار‌ها با یک تپانچه الکتریکی وی را هدف گرفته و سپس فرار کرده است".
رئیس کمیسیون انتخابات روسیه روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرد و نشانه‌ای قابل مشاهده از حمله در او دیده نمی‌شد. وی اطمینان داد که حالش خوب است. بر اساس تصاویری که از تلویزیون پخش شد، الا کامفیلوا در گفتگو با روزنامه نگاران گفت: "من زنده خواهم ماند".
وی افزود "او (مهاجم) دست کش به دست و نقاب به چهره داشت. من در شوک هستم: تصور کنید از خواب بیدار شوید و ببینید مردی در منزل شما است که تلاش می‌کند به شما حمله کند".
رئیس کمیسیون انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد "من می‌خواهم باور کنم که این تصادف بود (..) شاید کسی می‌خواست مرا بترساند یا می‌خواست چیزی بدزدد یا خانه را اشتباهی گرفته بود".
کمیته تحقیق قدرتمند روسیه اعلام کرد تحقیقاتی در این زمینه آغاز خواهد کرد.
رسانه‌های روسیه فرض بر این گرفته اند که حمله احتمالا با انتخابات روز یکشنبه در ارتباط بوده است. شبکه تلویزیون دولتی روسیه ۲۴ این سوال را مطرح کرد که "سرقت یا اجرای دستوری برای جلوگیری از انتخابات یعنی چه؟ ".
آلکسی ناوالنی، مخالف اصلی کرملین نیز به نوبه خود این حمله را محکوم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...