153 هزار نفرشب در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شدند


153 هزار نفرشب در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شدند

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: 153 هزار و 689 نفرشب مددجو از ابتدای سالجاری تاکنون در گرمخانه‌های پایتخت پذیرش شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سیدنجم‌الدین محمدی اظهارداشت: بر اساس آمارها، ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مددسرای خاوران پذیرش شدند که بیشترین تعداد را در بین گرمخانه‌ها شامل می‌شود.

محمدی افزود: ۵ هزار و ۶۲۰ نفر از مددجویان برای نخستین بار در گرمخانه‌ها پذیرش شدند و پس از آن به طور مرتب در این مراکز حضور پیدا کردند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به پذیرش ۲۰هزار و ۳۶۶ شب‌مددجوی زن در گرمخانه مناطق ۱۲ و ۲۲ اظهارداشت: قاعده پذیرش در گرمخانه‌ها این است که افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال به دلیل سن پایین یا کهولت به مراکز بهزیستی ارجاع داده شوند.

وی گفت: براین اساس، از میان گروه‌های سنی موجود، زنان و مردان ۳۵ تا ۵۰ سال بیشترین فراوانی مددجویان در گرمخانه‌ها را تشکیل می‌دهند.

محمدی با اشاره به فعالیت ۱۴ گرمخانه دائمی ذیل نظارت شهرداری تهران افزود: چهار گرمخانه‌ اضطراری در مناطق یک، ۶، ۱۳ و ۱۴ نیز در شب‌های سرد پاییز و زمستان در کنار این مراکز فعال می‌شوند.

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: تلاش مدیریت شهری این است تا هیچ یک از افراد بی‌خانمان، شب را در خیابان سپری نکنند.

تهرام/۷۲۴۵/۶۰۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی