اقامتگاه بوم گردی گل یخ


اقامتگاه بوم گردی گل یخ در استان گیلان، شهرستان شفت، روستای مردخه قرار دارد. شهرستان شفت در جنوب غربی رشت قرار گرفته و از دو منطقه جلگه ای و کوهستانی تشکیل شده که منطقه جلگه ای دارای آب و هوایی مرطوب و ناحیه کوهستانی، دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی می باشد.این بوم گردی […] نوشته اقامتگاه بوم گردی گل یخ اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

اقامتگاه بوم گردی گل یخ در استان گیلان، شهرستان شفت، روستای مردخه قرار دارد. شهرستان شفت در جنوب غربی رشت قرار گرفته و از دو منطقه جلگه ای و کوهستانی تشکیل شده که منطقه جلگه ای دارای آب و هوایی مرطوب و ناحیه کوهستانی، دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی می باشد.این بوم گردی به دلیل نزدیک بودن به شالیزار، از چشم انداز بسیار زیبا برخوردار می باشد.اقامتگاه بوم گردی گل یخ، خانه ای زیبا به سبک خانه های روستایی گیلان با ۳ اتاق، تلاری بزرگ، محوطه ی باغ و امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران است. سالن VIP این خانه، دارای امکاناتی نظیر تخت، سرویس کف خواب، کولر آبی، توالت ایرانی، توالت فرنگی و حمام بوده و ظرفیت ۵ مهمان را دارد. اتاق دوم بصورت کاملا سنتی و کف خواب طراحی شده و دارای توالت ایرانی، فرنگی و حمام مشترک با اتاق سوم می باشد. اتاق سوم نیز کاملا سنتی بوده و از کاهگل ساخته شده است.

مهمان عزیز بوم گردی گل یخ می توانند انواع غذاهای محلی گیلان نظیر باقلاقاتوق، میرزا قاسمی، ترش تره، گمج کباب، انار بیج، ماهی و …را سفارش دهند و از طعم لذیذ آن لذت ببرند. در صورتی که مسافران عزیز تمایل داشته باشند نیز می توانند از آشپزخانه مشترک این خانه بومی جهت آشپزی استفاده کنند. از سایر امکانات بوم گردی گل یخ می توان به فضای پارک برای ۶ خودرو، راهنمای محلی و ایوانی با چشم انداز زیبا اشاره کرد.

منطقه سیاحتی کلوان و چماچاء ، بقاع متبرک امام زاده ابراهیم و امام زاده اسحاق ، پارک جنگلی چناررودخان ، منطقه سیاحتی زیارتی سیاهمزگی ، تالاب آب بندان گیلده ، سد خاکی سقالکسار ، استخر طبیعی نورماس ، بقعه متبرکه درویشان ، بقعه آقاسید ذوالپیران ، پل لیشاوندان و آبشار دودوزن از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان شفت می باشند. همچنین اقامتگاه بوم گردی گل یخ با روستای گردشگری و توریستی ماسوله و قلعه رودخان حدود نیم ساعت فاصله دارد. قلعه رودخان به گفته برخی مورخان متعلق به دوره ساسانیان می باشد و علت نامگذاری آن این است که از کنار آن رودخانه رخون میگذرد. قبل از رسیدن به پله هایی که به این قلعه ختم میشود امکانات رفاهی مثل رستوران ، فروشگاه صنایع دستی ، نمازخانه و سرویس بهداشتی برای گردشگران فراهم شده است.
پذیرش کودکان کمتر از ۵ سال رایگان می باشد.

اقامتگاه بوم گردی گل یخ

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا مکان های مهم :
فاصله تا شهر رشت : ۲۰.۴ کیلومتر ( ۳۸ دقیقه )
فاصله تا شهر فومن : ۲۵.۴ کیلومتر ( ۳۴ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت : ۲۹.۹ کیلومتر ( ۵۵ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن قزوین : ۱۷۹ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۲۷ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری رشت : ۲۴.۹ کیلومتر ( ۴۵ دقیقه)
فاصله تا مجتمع تفریحی وگردشگری دریاچه سقالکسار : ۱۰.۸ کیلومتر ( ۲۳ دقیقه )
فاصله تا رودخانه سفیدرود : ۲۵.۸ کیلومتر ( ۳۲ دقیقه )
فاصله تا پارک فومن : ۲۵.۲ کیلومتر ( ۳۴ دقیقه )
فاصله تا بقعه متبرکه امامزاده سبز قبا (ع) : ۲۸.۶ کیلومتر ( ۳۷ دقیقه )
فاصله تا قلعه رودخان : ۳۶.۳ کیلومتر ( ۵۴ دقیقه )
فاصله تا منطقه محافظت شده گشت رودخان : ۶۰ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۷ دقیقه )
فاصله تا روستای گردشگری ماسوله : ۶۱.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۲۱ دقیقه )
فاصله تا پارک ساحلی انزلی (دریا) : ۸۴.۵ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه )

آدرس:استان گیلان ، شهر شفت ، روستای مردخه پایین، بعد از مسجد سمت چپ جاده خاکی ، ۲۰۰ متر بطرف شالیزار

اقامتگاه بوم گردی گل یخ
اقامتگاه بوم گردی گل یخ
اقامتگاه بوم گردی گل یخ
اقامتگاه بوم گردی گل یخ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ برافراشته شدن پرچم فلسطین در دانشگاه هارواد