::ابراهیم احمد- راهپیمایی مخالفت با پیمان اسلو در غزه


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir) از غزه؛ "مخالفت با پیمان اسلو" عنوان راهپیمایی این جمعه مردم غزه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از غزه؛ "مخالفت با پیمان اسلو" عنوان راهپیمایی این جمعه مردم غزه بود که فلسطینیان ضمن محکومیت پیمان اسلو و پیامد‌های ناگوار آن اعلام کردند پیمان اسلو صرفاً منافع اشغالگران را محقق کرده و توجهی به هیچ یک از حقوق فلسطینی‌ها نداشته است. نتانیاهو، شارون و دیگر نخست وزیران رژیم صهیونیستی بنیاد‌های این پیمان را ویران کرده و آن را به صورت جوهری بر روی کاغذ در آورده اند.
مصاحبه ها:
۱-خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس
۲-خضر حبیب یکی از سران جنبش جهاد اسلامی

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در سالگرد انعقاد پیمان شوم اسلو قرار داریم که ابزاری در خدمت رژیم اشغالگر قدس بود تا از رژیمی منزوی به رژیمی تبدیل شود که با سوء استفاده از به رسمیت شناخته شدن خود در پیمان اسلو، سایه خود را در منطقه بگستراند. پس از گذشته ۲۵ سال وقت آن رسیده است که امضاء کنندگان این پیمان، شکست آن را به جهانیان اعلام کنند.
فلسطینی‌ها تاکید کردند همه گزینه‌های حل و فصل درگیری فلسطینیان و اسرائیل به شکست انجامیده است و تنها راه در پیش روی فلسطینی‌ها ایستادن پشت سر مقاومت است. این محور روز به روز موفقیت خود را در مهار اشغالگران نشان داده است.
خضر حبیب یکی از سران جنبش جهاد اسلامی گفت: ما به یک راهبرد نظامی جدید احتیاج داریم و باید با اتحاد خود و در چارچوب طرح مقاومت، رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهیم. ضربه‌ای بر این رژیم وارد خواهیم کرد که به امید خدا این رژیم از عرصه وجود محو می‌شود و فلسطین به آغوش گرم امت عربی و اسلامی بازگردد.
اینجا در فاصله چند متری میان غزه و سرزمین‌های اشغالی، راهپیمایان حضور پیدا کرده اند تا به جهانیان بگویند به حقوق خود پایبندند که در توافق‌ها و پشت پرده‌های سیاسی، تباه شده است. ملت فلسطین با تمام توان، حقوق کامل خود را دنبال می‌کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اعلام نتایج رسمی انتخابات آفریقای جنوبی