تاسیس دانشگاه اسلامی به همت مسجد «اورلند پارک» در آمریکا


تاسیس دانشگاه اسلامی به همت مسجد «اورلند پارک» در آمریکا

یک دانشگاه اسلامی در قالب حوزه علمیه و با هدف پرورش ائمه جماعات مساجد به همت مسجد شهر «اورلند پارک» در ایالت «ایلینوی» آمریکا تاسیس می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «americanthinker»، مسئولان مسجد شهر «اورلند پارک» در ایالت «ایلینوی» آمریکا از تاسیس یک دانشگاه اسلامی خبر دادند.

هدف از تاسیس این دانشگاه، فراهم کردن شرایط برای آموزش های عالی اسلامی به جامعه مسلمانان آمریکا و همچنین خدمت کردن به عنوان حوزه علمیه برای پرورش امامان جماعت مساجد است.

تاسیس این دانشگاه، تلاش مشترکی میان مسجد اورلند پارک و کالج اسلامی در «بریج ویو» واقع در ایلینوی است.

در این مکان که یک حوزه علمیه برای دانشجویان مسلمان در ایلینوی و سراسر آمریکا محسوب می شود، آموزش های اسلامی به کلیه علاقه مندان به اصول و فقه اسلامی ارائه می شود.

«صفا زرزور»، سرپرست کالج اسلامی ایلینوی، پیوندهای عمیقی با گروه های اسلامی از جمله شورای روابط اسلامی-آمریکایی و جامعه اسلامی آمریکای شمالی (ایسنا) دارد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی از گروه‌های حقوق مدنی و حامی حقوق مسلمانان است که مقر آن در «کپیتال هیل» واشنگتن واقع شده و در سطح کشور دفاتر منطقه‌ای دارد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی، اقدامات حقوق مدنی، روابط رسانه‌ای، فعالیت های مدنی و آموزش تعاملات اجتماعی، قانونی و سیاسی را در بین مسلمانان آمریکا ترویج می‌کند.

جامعه اسلامی آمریکای شمالی بزرگترین سازمان مسلمانان در این منطقه محسوب می‌شود و ترویج راه و رسم صحیح زندگی بر اساس تعالیم قرآن و سنت، تشویق مسلمانان به حضور فعال در جامعه، ارائه خدمات به مسلمانان و جامعه اسلامی، ایجاد شخصیت و هویت اسلامی در مسلمانان، تلاش برای تحقق ویژگی‌های پیامبر اسلام(ص) در جامعه کنونی و ترویج روحیه برادری میان مسلمانان، تأسیس مراکز و جوامع اسلامی در سطح محلی و کمک به آنها در زمینه‌های مذهبی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی و حمایت از منافع مسلمانان در آمریکای شمالی از مهم ترین اهداف آن است.

پایان پیام/7

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیت‌الله اختری مسجد را پایگاه ولایت کرد/ در تربیت نمازگزاران متدین و انقلابی خستگی‌ناپذ...