هزار کنتور هوشمند بر چاه‌های مجاز قزوین نصب شد


هزار کنتور هوشمند بر چاه‌های مجاز قزوین نصب شد

قزوین - ایرنا - هزار کنتور هوشمند در یک سال اخیر توسط کشاورزان قزوینی خریداری شده و بر چاه‌های فرم یک(مجاز) استان نصب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور حفاظت از منابع آبی استان قزوین، در یک سال گذشته با مهر و موم چاه‌های فرم یک توانستیم کشاورزان را مجاب کنیم که به خریداری و نصب کنتورهای هوشمند اقدام کنند.

یدالله ملکی این اقدام را در کل کشور بی‌نظیر دانست و افزود: برای سهولت و کمک به بهره‌برداران حوزه آبی شامل کشاورزان و باغداران ۶ کنتورساز هم اکنون در شهرستان‌های استان مستقر شده و با قیمت‌های مناسبی به فروش کنتورهای هوشمند اقدام می‌کنند.

وی به چاه‌های فرم پنج(غیرمجاز) در استان اشاره کرد و گفت: اگرچه در ۲ سال گذشته تمام چاه‌های فرم پنج استان مهر و موم شده است، اما روند کار به شکلی بود که با یک فرآیند طولانی و شکایت از سوی شرکت آب منطقه‌ای اقدامات سلبی انجام می‌شد و بعدا نیز شاهد بودیم که برخی با دستور قضایی برای فک آنها اقدام می‌کنند.

ملکی مسدود کردن چاه‌های فرم پنج را یک راهکار نهایی برای جلوگیری از بهره‌برداری بی رویه منابع آبی دانست و اظهار داشت: با دستور قضایی تصمیم گرفتیم که ظرف مدت یک ماه تمام چاه‌های غیرمجاز را مسدود کرده و امکان احیا و استفاده مجدد از آنها را سلب کنیم که این اقدام بعد از یک نشست با قضات دادسرا اجرایی می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین فرآیند کنتوردار کردن چاه‌های فرم یک و همچنین مسدود کردن چاه‌های فرم پنج را بسیار سخت و طولانی عنوان کرد و گفت: تولید پایین از سوی شرکت های کنتورسازی و مخالفت و همکاری نکردن کشاورزان در نصب کنتورها به طولانی شدن اقدامات حفاظتی از منابع آبی استان منجر شده است.

پنج هزار و ۶۵۳ حلقه چاه از گذشته مجوز برداشت آب در استان دریافت کرده بودند که با توجه به بحران آب برای مدیریت آنها اقدام شد.
طرح تعادل بخشی به منابع سفره‌های زیرزمینی از سال ۹۳ در دستور کار استان قرار گرفت و به دنبال آن انسداد چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های مجاز عملیاتی شد.

۹۹۲۵*۶۱۰۱


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پرسپولیس برای پروفایل | 110 عکس نوشته زیبا برای هواداران پرسپولیسی