بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی در زمان تحریم انجام شده است


مشهد- ایرنا- مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: همزمان با اوج تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در این استان جذب شده است.

تولیدو تجارت | ایرنا | 22 دقیقه پیش |9/24/2019 10:22:44 AM 69 بازدید

بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی در زمان تحریم انجام شده است

حسن فاضل خیاط روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سالهای گذشته نیز کشور ما با شرایط مختلف تحریم روبرو بوده است افزود: پارسال ۳۷ طرح به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار با حضور سرمایه گذار خارجی در استان خراسان رضوی اجرا شد.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز ۱۷ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش تقریبی۱۲۰ میلیون دلار تصویب شده است.
وی گفت: در زمان تحریم می توان فرصت های ویژه ای ایجاد کرد و بسیاری ازسرمایه گذاران با استفاده از فکر اقتصادی و بهینه خود توانسته اند این شرایط را مدیدریت کنند.
فاضل خیاط افزود: با توجه به قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی، از سوی دولت به این افراد تضمین داده شده که وزارت امور اقتصادی و دارایی مزایای ویژه برای آنها فراهم کند.
وی اظهار داشت: دولت نداشتن خطرهایی مانند سلب مالکیت، مصادره کردن اموال و از این قبیل را برای سرمایه گذاران خارجی ضمانت می کند.
وی گفت: همچنین برای زمانی که سرمایه گذار بعد از سپری شدن دوره مشخص تصمیم می گیرد سرمایه و سود خود را از کشور خارج کند، تشویق و حمایت هایی پیش بینی شده است و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف هستند به روش های مختلف ارز مورد نیاز سرمایه گذاران را تامین کنند.
مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خراسان رضوی افزود: به همین منظور سرمایه گذاران پس از حسابرسی و تعیین ارزش سود و دارایی با روش هایی شامل تامین ارز در خارج از کشور، صادرات کالای تولید شده و برنگرداندن ارز، صادرات ماشین آلات و تجهیزات یا صادرات محصولات غیر تولید شده توسط سرمایه گذار، می توانند سرمایه خود را به خارج از کشور منتقل کنند.
وی اظهار داشت: به خاطر اینکه سوئیفت بین بانکهای داخل کشور و سایر بانکهای خارجی به دلیل تحریم ها بسته شده، برای نقل و انتقال وجه سرمایه گذاران مشکلاتی به وجود آمده است که با حمایت و مدیریت دولت، این امر از طریق صرافیها انجام می شود. در عین حال فعالان اقتصادی داخلی و خارجی آموخته اند چگونه شرایط اقتصادی خود را در زمان تحریم مدیریت کنند.
وی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خراسان رضوی زیر نظر استاندار فعالیت می کند و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی استان که وظیفه صدور مجوزها را بر عهده دارند در این مرکز مستقر شده اند.
فاضل خیاط افزود: در شرایط فعلی سعی شده است دیوان سالاری و بوروکراسی اداری کاهش یابد و صدور پروانه کار و اقامت و تمدید روادید و گذرنامه در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی اظهار داشت: همچنین در پی آن هستیم که مراجعه حضوری سرمایه گذاران کاهش یافته و حذف شود.
وی گفت: در حال پایش و اصلاح فرایند صدور مجوزهای کسب و کار هستیم و به صورت میدانی و کارشناسی فرایند طولانی صدور مجوزها و گلوگاه ها بررسی می شود.
فاضل خیاط افزود: هر هفته نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار و گزارشی از نحوه کاهش زمان صدور مجوزها ارائه می شود.
۲۰۳۰/۶۰۵۳

برچسب ها:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم