سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه بیش از 14 میلیارد ریال است


سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه بیش از 14 میلیارد ریال است

یاسوج - ایرنا - رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی این صندوق درکهگیلویه گفت: سرمایه اولیه این صندوق در این شهرستان 14 میلیاردو 800 میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا، شهرام عسکری روز سه‌شنبه در جلسه انتخاب هیات رئیسه این صندوق در شهرستان کهگیلویه گفت: صندوق دهدشت یکصد و چهل و پنجمین صندوق کشوری و هفتاد و پنجمین صندوق استانی است که با این سرمایه در حوزه کشاورزی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تاکنون صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در پنج شهرستان استان راه اندازی شده است.

عسکری با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: راه اندازی این صندوق نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی کهگیلویه خواهد داشت.

وی نبود نقدینگی را از مشکلات اصلی قشر کشاورزی دانست و افزود: راه اندازی این صندوق علاوه بر تامین نقدینگی به موقع کشاورزان نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ بخش‌های دیگر کشاورزی نیز دارد.

عسکری از همکاری و تلاش شبانه روزی فرمانداری کهگیلویه و رئیس جهادکشاورزی این شهرستان در راه اندازی این صندوق تقدیر کرد.

وی سهولت دسترسی بهره برداران از تسهیلات و ظرفیت‌های مالی بخش کشاورزی و کاهش روند اداری را از مهمترین اهداف تشکیل این صندوق‌ها اعلام کرد.
عسکری گندم، میوه‌های هسته دار تابستانی، مرکبات، انگور، عسل، گردو و محصولات دامی را از مهمترین تولیدات کشاورزی در استان اعلام کرد و گفت: سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزیِ کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

در این مراسم به نسبت سهام، شرکت مادر تخصصی، عنایت‌الله تقوی، محمد میراحمدی، امین نارمکی و جمال جمالی‌نیک به عنوان اعضای هیأت مدیره صندوق انتخاب شدند.

همچنین خونبازی و جوادی‌مهر اعضای علی‌البدل، کورش عزیزی به عنوان ناظر اصلی و خسرو افشین نسب ناظر علی‌البدل شدند.

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه با بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین زراعی سالانه نقش مهمی در تولید محصولات زراعی و باغی این استان دارد.

کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

۷۵۳۱/۱۶۶۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟