12 هزار نفر به ظرفیت خوابگاه های دانشجویی افزوده شد


12 هزار نفر به ظرفیت خوابگاه های دانشجویی افزوده شد

ایلام- ایرنا- معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 60 خوابگاه با ظرفیت 12 هزار نفر در خوابگاه های دانشجویی سراسر کشور خبر داد.

به‌ گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در آیین بازگشایی دانشگاه ها و موسسات استان ایلام با اشاره به عدم تحقق یارانه دولت ناشی از تحریم های ایجاد شده افزود: پیش بینی ها تحقق پیدا نکرد و این عامل کار را برای دستگاه ها و دانشگاه ها مشکل آفرین کرده است.

وی گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها با بیش از چهار میلیون دانشجو را زمانی آغاز می کنیم که درگیر تحریم های شدید دشمنان و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه نظام هستیم ولی در کنار تمامی محدودیت های پیش آمده مقاومت ایران اسلامی جواب داد و تلاش دشمنان برای به زانو درآوردن نظام بیهوده بوده است.

معاون‌ وزیر علوم تاکید کرد: در عرصه دانشگاه ها برای به محقق رساندن وضعیت مطلوب نیازمند تلاش بیشتر هستیم مدیریت دانشگاه ها باید مبتنی بر پیشبرد خلق منابع جدید باشد.


صدیقی با اشاره به بهسازی فضای خوابگاه‌های دانشجویی گفت: طرح ارتقا سراها و خوابگاه‌ها در چند سال گذشته در وزارت علوم پیگیری شده و با رتبه بندی خوابگاه‌ها فضاهای فرسوده ارتقا کیفی یافته است.

معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان افزود: امسال ۱۰۲ خوابگاه دانشجویی در اجرای این طرح تعمیر و مرمت کامل شدند.

صدیقی با بیان اینکه ۱۲ هزار ظرفیت خوابگاه های دانشجویی اضافه شده است، یادآور شد: امیدواریم امسال با اتمام پروژه های در دست اجرا ظرفیت خوابگاه های دانشجویی ۷۵ هزار نفر دیگر افزوده شود.

وی گفت: در بخش تربیت بدنی و فضاهای ورزشی نیز طرح چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم‌ که امسال و تا پایان‌ مهرماه ۳۵ طرح افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی از تکمیل ۱۰۷ اتاق در سراهای دانشجویی خبر داد و اضافه کرد: همچنین ۲۵ پروژه کف پوش تا پایان سال در سطح دانشگاه ها تکمیل و به بهره برداری می رسد.

۳۰۳۲/۶۱۱۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نسخه مسابقه‌ای و خوش‌آب‌ورنگ بی‌ام‌و M4، فقط 36 میلیارد تومان / تصاویر