حوزه‌ استحفاظی تکاب - دیواندره اصلاح‌ شد


حوزه‌ استحفاظی تکاب - دیواندره اصلاح‌ شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار تکاب گفت: حوزه‌ استحفاظی پلیس‌ راه و راهداری این شهرستان در آذربایجان غربی و دیواندره در استان کردستان در محور تکاب- دو راهی‌ ایرانخواه پس از بررسی‌های کارشناسی و برگزاری کارگروه‌های تخصصی اصلاح‌ شده و با تقسیمات‌کشوری مطابقت‌ یافت.

محمود زمانی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اتخاذ شده و بر این اساس، حوزه‌ استحفاظی تکاب در محور دوراهی‌ ایرانخواه تا کیلومتر ۱۲.۵ از مبداء تکاب واقع در سه‌راهی روستای حیدرآباد تعریف شده و تابلوهای راهداری نیز به این نقطه انتقال‌ یافت.
وی با بیان اینکه کیلومتر ۱۲.۵ محور تکاب - ایرانخواه مبنای خدمات انتظامی و راهداری شهرهای تکاب و دیواندره قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تخصیص بودجه‌های راهسازی بر اساس تقسیمات‌کشوری انجام می‌پذیرد که مغایرت بین حوزه‌ استحفاظی و تقسیمات کشوری، مانع تخصیص بودجه به این منطقه شده‌ بود که با اصلاح این حوزه استحفاظی، این مشکل رفع شد.
وی ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات، خدمات راهداری و آسفالت این محور نیز افزایش یافته و با پیگیری‌های ادارات کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان، مشکلات هر یک از ۲ حوزه به نحو مطلوبی حل‌ شود.
محور تکاب - دوراهی ایرانخواه مسیر ارتباطی تکاب در استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های «سقز» و «دیواندره» در استان کردستان است که نقش‌ مهمی را در حمل‌ و نقل کالا و مسافر برعهده‌ دارد.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی و دیواندره در استان کردستان، در فاصله ۶۵ کیلومتری از هم واقع شده‌اند و محور دوراهی ایرانخواه راه دسترسی این دو شهرستان است که دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده و در فصل‌ سرما و یخبندان همواره برف‌گیر و کولاکی است.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/۲۰۹۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

امدادرسانی به خانوارهای گرفتار در سیل اشنویه