فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید


فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید

اولین چیزی که توجه شما را پشت فرمان رنو مگان R.S. تروفی R به خود جلب می‌کند چسبندگی آن است. نیروی جانبی تولید شده توسط قوی‌ترین هاچبک داغ تاریخ رنو به حدی قوی است که با پشت سر گذاشتن چند پیچ شاهد تلاش‌های زیاد عضلات خود خواهید بود تا بتوانید به‌طور دقیق روی صندلی قرار... The post فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید appeared...

اولین چیزی که توجه شما را پشت فرمان رنو مگان R.S. تروفی R به خود جلب می‌کند چسبندگی آن است. نیروی جانبی تولید شده توسط قوی‌ترین هاچبک داغ تاریخ رنو به حدی قوی است که با پشت سر گذاشتن چند پیچ شاهد تلاش‌های زیاد عضلات خود خواهید بود تا بتوانید به‌طور دقیق روی صندلی قرار بگیرید.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
چسبندگی خودرو دلیل اصلی رکوردهایی است که این مگان دیفرانسیل جلو ثبت کرده است. این هاچبک فرانسوی در نوربرگ رینگ زمان 7 دقیقه و 40.1 ثانیه را بر جای گذاشته و تا زمانی که رکورد پر حرف و حدیث لینک اند کو 03 سیان ثبت نشده بود رنو پادشاه این کلاس بود. رکورد 2 دقیقه و 48.338 ثانیه‌ای رنو در پیست اسپا فرانکوشمپس هم بیش از 5 ثانیه بهتر از هوندا سیویک تایپ R می‌باشد.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
همانند مدل قبلی تروفی R، رنو اسپورت تغییرات زیادی را صورت نداده و پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوی این خودرو که قدرت 296 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری دارد مشابه نمونه‌ی بکار رفته در مگان R.S. استاندارد می‌باشد. رنو در این خودرو به اصلاحاتی روی سیستم تعلیق، آئرودینامیک و کاهش وزن بسنده کرده است.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
رژیم غذایی سفت‌وسخت رنو باعث شده وزن این خودرو 130 کیلوگرم کاهش یابد و به 1306 کیلوگرم برسد. کاپوت کربنی این خودرو کاهش وزن 8 کیلویی را نسبت به مگان استاندارد به ارمغان آورده و دیفیوزر عقب هم 2.3 کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کاسته است. 7 کیلوگرم کاهش وزن دیگر هم به استفاده از سیستم اگزوز اسپورت تیتانیومی آکراپوویچ مربوط می‌شود. بازطراحی سیستم تعلیق عقب و حذف صندلی‌های عقب نیز به ترتیب 32 و 25 کیلوگرم از وزن تروفی R کاسته‌اند. بخش دیگر کاهش وزن نیز به حذف برف‌پاک‌کن عقب و موتور آن، کف‌پوش‌های متفاوت و باتری سبک‌تر مربوط می‌شود.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
رنو واقعاً در کاهش وزن این خودرو نهایت دقت را به خرج داده به گونه‌ای که پنجره‌های جانبی از شیشه‌های نازک‌تر ساخته شده تا 1 کیلوگرم سبک‌تر باشند. همچنین خبری از کروز کنترل تطبیقی نیست اما خب همچنان نشان رنو روی خودرو وجود دارد و از این نظر حساسیتی دیده نمی‌شود! اگر در تصاویر دقت کنید بجای صفحه‌نمایش 8.7 اینچی مدل‌های فول تر مگان نسخه‌ی 7 اینچی را خواهید دید که کاهش وزن 230 گرمی را در پی داشته است!

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
بی‌شک یکی از برجسته‌ترین آپگریدهای این خودرو رینگ‌هایی هستیم که نه تنها جذابیت بصری زیادی دارند بلکه 4 کیلوگرم سبک‌تر هستند. همچنین می‌توانید رینگ‌های 19 اینچی قرمز فوجی را هم انتخاب کنید که در پشتشان ترمزهای بزرگ خودنمایی می‌کند و به‌صورت سفارشی می‌توان دیسک‌های کربنی را نیز انتخاب نمود. ترمزهای برمبو هم سبک‌تر هستند. رنو برای رکوردشکنی در پیست‌ها از ترمزها و رینگ‌های کربنی استفاده کرده است.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید


رنو ورای کاهش وزن تلاش‌ها وسیعی برای بهبود سیستم تعلیق داشته و عملکرد آن بیشتر شبیه سوپرکارهاست تا یک هاچبک خانوادگی. دامپرها کاملاً قابل تنظیم بوده و به راننده اجازه می‌دهند پاسخ‌ها و ارتفاع خودرو را تا 16 میلی‌متر تنظیم کند. در بخش جلو فنرهای سبک‌تری نیز بکار رفته است؛ اما سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب مگان جای خود را به اکسل عقب خاص مدل تروفی R داده است.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
نتیجه‌ی این تغییرات واقعاً برجسته است. پایداری خودرو تقریباً اختلال ناپذیر بوده و دست‌اندازهای موجود در اواسط پیچ هم تأثیری روی خودرو ندارند و اگرچه وجود چسبندگی بالا به معنی عدم بیش فرمانی مشابه سیویک تایپ R است اما با ترمز مناسب در پیچ شاهد دایو جذاب دماغه خواهید بود. در زمان خروج از پیچ هم دیفرانسیل لغزش محدود جادوی خودش را نشان می‌دهد. کافی است پدال گاز را فشار داده و شاهد هنرنمایی مگان باشید. فرمان هم دوست‌داشتنی است. هم از نظر توزیع وزن و هم از نظر بازخورد عملکرد مناسبی داشته و ترمزهای کربنی نیز عملکرد باورنکردنی‌ای را نشان می‌دهند.

فرانسویِ تیز و فرز! بررسی رنو مگان R.S. تروفی R جدید
پیشرانه هم قوی‌تر از هر زمان دیگری حس می‌شود. ترکیب لاستیک‌های چسبنده‌تر و وزن کمتر باعث شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو با کاهش سه‌دهم ثانیه‌ای به 5.4 ثانیه برسد. حداکثر سرعت نیز با افزایش اندک به 262 کیلومتر در ساعت رسیده است. تنها مشکل این بخش به گیربکس 6 سرعته دستی‌ای مربوط می‌شود که نسبت به مدل عادی تغییری نکرده و تعویض‌های خوبی ندارد.


مگان R.S. تروفی R در جاده‌های عمومی نیز کاملاً خوب بوده و می‌توانید هر کاری را انجام دهید؛ اما این به معنی حس رانندگی بد نیست. فرمان خودرو سرزنده بوده و توازن زیادی در سرعت‌های بالا دارد. البته سواری خودرو حتی در تنظیمات نرمال نیز بسیار سفت بوده اما خب رضایت بیشتری نسبت به مدل استاندارد فراهم می‌کند. مگان موردبحث در برخی دست‌اندازهای کوچک کمی می‌لرزد اما در ناهمواری‌های بزرگ هیچ نشانی از ایجاد اختلال در عملکرد شاسی دیده نمی‌شود.
رنو تنها 500 دستگاه از تروفی R را خواهد ساخت و هریک را با بهای 51140 پوندی عرضه خواهد کرد؛ و این قیمت پیش از اضافه کردن هرگونه آپشنی است. برای مثال ترمزهای کربنی 9 هزار پوند قیمت دارند. در کل قیمت این خودرو به حدود 63140 پوند می‌رسد. آیا این خودرو ارزش چنین قیمتی را دارد؟ قطعاً.
تصور اینکه رنو مگان R.S. تروفی R احساس راندن یک پورشه 911 GT3 دیفرانسیل جلو را تداعی کند امری منطقی است. از نظر پایداری، احساس و چسبندگی تروفی R خودرویی مسابقه‌ای برای جاده و پیست است. بهبودهای رنو اسپورت باعث شده‌اند قیمت این خودرو به حد باورنکردنی‌ای برسد اما هیچ هاچبک دیگری نمی‌تواند چنین حس ویژه‌ای را داشته باشد.

مشخصات رنو مگان R.S. تروفی R

قیمت: 51140 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.8 لیتری توربو قدرت/گشتاور: 296 اسب بخار/400 نیوتون متر گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 5.4 ثانیه حداکثر سرعت: 262 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...