زائران اربعین در قصرشیرین با 200 دستگاه اتوبوس جابجا می‌شوند


زائران اربعین در قصرشیرین با 200 دستگاه اتوبوس جابجا می‌شوند

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: 200 دستگاه اتوبوس از 13 تا 27 مهرماه کار انتقال و جابجایی زائران اربعین از قصرشیرین به مرز خسروی را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و بازدید از زیرساخت های اربعین در مرز خسروی افزود: از امروز تا سیزدهم هشت دستگاه اتوبوس در سه راهی نصرآباد نقطه انتهای قصرشیرین به مرز خسروی کار جابجایی و انتقال زائران را انجام می دهند و برای استقرار خودروهای سواری زائران نیز ۱۱۰ هکتار توقفگاه با ظرفیت ۴۵ هزار خودروی سواری احداث شده است.

وی اظهار داشت: تمامی توقف گاهها و پارکینگ های این شهرستان به امکانات رفاهی و بهداشتی آب، برق و سرویس های بهداشتی و حمام تجهیز شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: هم اکنون ظرفیت اسکان ۲۰ هزار زائر در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی فراهم شده است و روزانه ۸۰ تا یکصد هزار وعده غذا توزیع می شود که این میزان تغذیه و پذیرایی مربوط به موکب های، ارتش، سپاه، ستاد بازسازی عتبات عالیات و استان های معین است.

وی همچنین از انجام زیرساخت های اربعین در آنسوی مرز خسروی و در منذریه عراق نیز خبر داد و گفت: کار بزرگی که باید ظرف مدت یکسال انجام می شد را با تلاش ستاد اربعین در یکماه انجام دادیم و اکنون آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین را داریم.

تاتار ادامه داد: تمامی ادارات و دستگاه ها شبانه روزی پای کار هستند و این شهرستان از دیرباز میزبان و خادم زائران عتبات عالیات بوده از این رو در بحث امکانات هتل ها و زائرسراها و راه دسترسی مناسب شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی بسیار شاخص است.

وی همچنین از استقرار سه بیمارستان صحرایی از سیزدهم تا ۲۷ مهرماه در مرز خسروی برای خدمات رسانی به زائران اربعین خبرداد و گفت: پایگاه های اورژانس و همچنین بیمارستان نیز آمادگی کامل برای پذیرش مراجعه کنندگان را دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز گفت: دشمن از وحدت و انسجام و برادری بین شیعه و سنی ناراحت است از این رو به دنبال اختلاف و نفاق بین شیعه و سنی است.

ماموستا ملامحمد محمدی افزود: ما اهل سنت به تمام معنا دلسوز نظام اسلامی هستیم و کار در مسیر خدا بسیار مبارک است مسئولان نیز تاکنون با دلسوزی در راه خدا کار می کنند.

وی گفت: اهل سنت علاقه بسیار زیادی به امام حسین (ع) دارد و از این رو ما نیز برای خدمت رسانی به زائران اربعین تلاش خواهیم کرد زیرا ائمه اطهار (ع) چراغ هدایت ما در زندگی هستند.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر برنامه‌ریزی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ارتقای سطح کیفی تصویر در سینماهای حوزه هنری کرمانشاه