بالندگی نظام اسلامی نتیجه پایبندی به فرهنگ مقاومت است


خمین - ایرنا - نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشرفت...
خمین - ایرنا - نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیشرفت و بالندگی نظام اسلامی در تمام زمینه‌ها نتیجه مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان است.

آیت الله « محسن اراکی » روز سه شنبه در بخش تخصصی اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس در مصلی امام خمینی(ره) خمین افزود: بیرون راندن شاه از کشور، پیروزی در جریان هشت سال جنگ تحمیلی از نتایج ایستادگی در مقابل دشمنان است.
وی ادامه داد: مقاومت از ویژگی های بارز نظام اسلامی محسوب می شود و آزادگی و دفاع از حق مظلوم مولفه ارزشمندی است که بنیانگذار انقلاب به مردم هدیه داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ملتی که مقاوم و پایدار است در مقابل دشمنان تسلیم ناپذیر است و اجازه نمی دهد اراده دشمن حاکم شود.
آیت الله اراکی گفت: کشوری که اراده سیاسی نداشته باشد دچار مرگ خطرناک می شود.
آیت الله اراکی زنده شدن اسلام ناب محمدی را از دستاوردهای مهم قیام عاشورا بیان کرد و گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) جامعه دچار مشکل شد چرا که ویژگی هایی که پیامبر(ص) جامعه اسلامی را بر اساس آنها ساخته بود، از بین رفت.
عضو خبرگان رهبری گفت: بعد از شهادت امام حسین (ع) هیچ کس در مقابل ظلم سکوت نکرد و جامعه اسلامی رشد کرد تا به انقلاب اسلامی ایران رسید.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز مانند درختی بزرگ است که شاخه های آن یمن، عراق، سوریه و فلسطین را در برگرفته است.
آیت الله اراکی ایران را عامل امنیت در عراق دانست و تصریح کرد: نظام اسلامی به ارتش سوریه قدرت داد تا در مقابل داعش ایستادگی کند.
وی گفت: دولت افغانستان آمریکا را به کشور خود راه داده و به همین دلیل هر روز در این کشور مردم بی گناه کشته می شوند و در جریان انتخابات بیش از ۷۰ انفجار رخ داد.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نظامی که در مقابل دشمن ایستادگی نکند زنده نیست چراکه نفوذ دشمن جامعه را بی اراده می کند.
اجلاسیه نقش امام خمینی(ره) در روزهای نهم و دهم مهر در خمین در حال برگزاری است.
خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی یک هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.
۹۹۳۰/۳۰۷۵



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید