دنیای ناشناخته ی ایموجی ها+ تاریخچه
دنیای ناشناخته و جذاب ایموجی ها+ تاریخچه حدود 10 سال است که ایموجی ها وارد دنیای ما شده اند و ما با ایموجی ها آنقدر خو گرفته ایم که اغلب به جای کلمات و جملاتمان از آنها برای ابراز احساسات استفاده می کنیم. ایموجی ها در واقع همان شکلک هایی هستند کـه در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند. ایموجی ها احساسات رابه متن اضافه می کنند. بواسطه ی...
دنیای ناشناخته و جذاب ایموجی ها+ تاریخچه
حدود 10 سال است که ایموجی ها وارد دنیای ما شده اند و ما با ایموجی ها آنقدر خو گرفته ایم که اغلب به جای کلمات و جملاتمان از آنها برای ابراز احساسات استفاده می کنیم. ایموجی ها در واقع همان شکلک هایی هستند کـه در شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرند. ایموجی ها احساسات رابه متن اضافه می کنند. بواسطه ی ایموجی ها بهتر میتوان منظور حرف هایمان را به طرف مقابل برسانیم.اما در مواردی افراد معنای ایموجی ها را به درستی برداشت نمی کنند . به همین علت در این بخش از فراناز قصد داریم شما را با دنیای ناشناخته ای از انواع ایموجی ها و تاریخچه ی آنها آشنا کنیم.
*تاریخچه ایموجی ها*
ایموجیها سریع ترین راه برای انتقال حرف هایمان هستند و میتوانند بـه شکلی مختصر و مفید روایتگر داستان هایی باشند کـه بـه تمامی زبانها قابل فهم هستند. ایموجی در واقع بـه معنای خط تصویری اسـت. کلمه ایموجی در زبان ژاپنی بـه معنای تصویرنگاشت اسـت. این شکلکها متعلق بـه فرهنگ ژاپنی هستند.
مثلا خم شدن «برای عذرخواهی» یا گروهی از شکلکها کـه نمایانکننده غذا های مشهور هستند؛ مانند نودل کاری ژاپنی، دنگو و سوشی. نخستین ایموجی درسال ۱۹۹۸ یا ۱۹۹۹ را شخصی بنام «شیگهتاکا کوریتا» ساخت تا ارتباطات الکترونیکی را ساده کند اما درسال ۱۹۹۷ نیکولاس لوفرانی تجربه کار با «چهرههای خندان» را آغاز کرد.
نیکولاس با این هدف کـه آیکونهایی رنگی بسازد کـه مشابه با شکلکهای قدیمی کـه فقط با استفاده از علایم نگارشی ساخته شده بودند، و برای استفاده در فناوری دیجیتالی جذابتر باشند اینکار را شروع کرد. لوفرانی با استفاده از این تجربهها، نخستین شکلکهای گرافیکی را ساخت و یک واژهنامه آنلاین شکلک جمع آوری کرد کـه در طبقهبندیهای مختلف مانند:
کلاسیک، بیان حالات، پرچمها، جشنها، سرگرمی، ورزشی، آب و هوا، حیوانات، غذا، ملتها، شغلها، سیارهها، صورتهای فلکی، نوزادان مرتب شده بودند و این طراحیها ابتدا در ۱۹۹۷ در دفتر حق تکثیر ایالات متحده کشور آمریکا ثبت شدند و سپس درسال ۱۹۹۸ این آیکونها بـهصورت فایلهای گیف بر روی وب منتشر شدند و نخستین شکلکهای گرافیکی شدند کـه دراین فناوری استفاده میشدند.
این شکلکها درسال ۲۰۰۹ در سیستم «ایمیل» و «جیمیل» پدیدار شدند و بـه سرعت مورد استقبال کاربرانی قرار گرفتند کـه در مکالمات اینترنتی روزانه خود آنها را رد و بدل میکردند. حالا مدتهاست همۀ مـا در گپهای تلگرام، واتسآپ، توییتر و… برای یک دیگر ایموجی ارسال می کنیم.
*معنای حقیقی ایموجی ها*
*اشک شوق*
ایموجی «اشک شوق» یکی از معروفترین ایموجی هاست و با نامهای دیگری مانند شکلک شوق، شکلک خنده گریه، شکلک خنده خوشحالی نیز شناخته می شود، بـه حالتی اسـت کـه چهره هم می خندد و هم گریه میکند. این شکلک در اینستاگرام، توییتر و فیسبوک بسیار کاربرد دارد.
درسال ۲۰۱۶ توییتر بـه مناسبت روز جهانی ایموجی گزارشی را منتشر کرد ودر آن بـه جداسازی بـه بررسی ایموجیهای پرکاربرد در کشور هـای مختلف پرداخت. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر، پرکاربردترین ایموجی در بین نمونههای موجود، حالت صورت خنده با اشک در چشمان «اشک شوق» اسـت.
*سکوت*
این ایموجی کـه خیلی وقتها بـه اشتباه بـه معنای ابراز تاسف و یا بهت بکار میرود در واقع ایموجی سکوت اسـت و دقیقا بهمین علت دهان ندارد.
*معذب شدن*
این ایموجی بـه معنای قرار گرفتن در شرایط نامناسب و معذب شدن اسـت. افراد وقتی احساس می کنند کـه اذیت میبینند از این ایموجی استفاده می کنند.
*قلبهای رنگی*
این ایموجی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین ایموجی هاست و چون کاربرد زیادی دارد رتبه ششم را گرفته است اما نکتهای کـه باید به آن توجه کرد این است که ایموجی قرمز بـه معنای عشق و علاقه اسـت و استفاده ازآن در هر شرایطی درست نیست.
*خشم*
این ایموجی که درواقع کاربرد چندان زیادی هم ندارد اما گفته میشود کـه نشان از خشم و نفرت دارد.
*رستوران*
این ایموجی کـه شبیه آتش اسـت اما در واقع برای نشان دادن لوگوی رستورانها به کار می رود.
*بفرمایید!*
استفاده از این ایموجی بـه این معناست کـه شخص فرستنده آمادگی دارد اطلاعات لازم را درباره موضوعی خاص در اختیار شـما قرار دهد. در واقع همان جمله: «بفرمایید! در خدمتم.»
*آغوش*
ایموجی دو دست باز درکنار یک دیگر و بـه صورت اُریب نشان دهنده تمایل بـه در آغوش کشیدن اسـت.
*بزن قدش*
این ایموجی در واقع بیانگر لحظهای اسـت کـه مـا پس از رخ دادن یک اتفاق خوب پس از یک کار تیمی بـه دوستمان می گوییم: «بزن قدش» ایموجی هم کـه توسط کاربران ایرانی بـه اشتباه برای دعاکردن بکار میرود، دقیقا همین معنی را میدهد.
*ناامیدی*
شخصی کـه از این ایموجی در مکالمات روزمرهاش استفاده می کند در واقع میـــخواهد بـه مخاطبش تلقین کند کـه در ناامیدی محض بـه سر میبرد.
*برداشت های غلط رایج درباره ی ایموجی ها*
هر شخصی برداشت متفاوتی از ایموجی ها دارد. ایموجی ها کمک می کنند بدون این کـه لازم باشد حرف زیادی بزنیم، هر احساسی را ابراز کنیم، اما گاهی هم نمیتوانیم از حرف یا احساس اصلی کسیکه از آنها استفاده کرده سر در بیاوریم. تنها نکته ی واضحی کـه وجوددارد این اسـت کـه این عکسهای بـه جزئی از زندگی مـا تبدیل شده اند.
تعداد زیادی از کاربران بـه اشتباه تصور می کنند این ایموجی سمبل دعا کردن اسـت. اما این ایموجی در واقع حرکتی را نشان می دهد کـه ژاپنی ها ازآن برای عذرخواهی استفاده می کنند. علاوه بر این، در توضیح آمریکایی این ایموجی آمده کـه معنی «های فایو» «بزن قدش!» می دهد.
در نگاه اول شاید فکر کنید این ایموجی معنای بوسه می دهد، اما این صورتک درواقع در حال سوت زدن اسـت. این ایموجی همیشه با ایموجی دیگری کـه عیناً مانند این صورتک اسـت و تنها فرق آن وجود یک قلب اسـت، اشتباه گرفته می شود. البته ایموجی دیگر واقعاً معنای بوسه دارد.
این یک پاپیون صورتی ساده نیست، بلکه سمبل مبارزه با سرطان اسـت، اگرچه با سمبل مشهور سرطان کمی تفاوت دارد. با این حال، از این ایموجی طبق معمولً بعنوان نمادی از یک اتفاق خوشحال کننده استفاده می شود.
این ایموجی نه فقط برای جلب توجه طرف صحبت شـما دریک چت بـه چیزی کـه در پایین نوشته شده کاربرد دارد، بلکه نمادی از احساس بیماری یا غم هم هست.
مشتی کـه جهت آن رو بـه راست اسـت، معنای ابراز احترام و تبریک دارد.
این یک شلغم نیست یلکه یک سیب زمینی شیرین پخته اسـت کـه در ژاپن بـه آن یاکی-ایمو گفته می شود.
این ایموجی نمادی از یک غذای ژاپنی بنام کامابوکو اسـت، نوعی کیک ماهی کـه روی آن با یک شکل گرداب وار صورتی رنگ تزئین می شود. این ایموجی میتواند سمبل @ در ایمیل هم باشد.
این ایموجی از دنیای کمیک استریپ ها گرفته شده کـه در آنجا معنی «دنگ!» «صدای بـه هم خوردن دو چیز» را می دهد. اگر از این ایموجی در چت استفاده کنید، بطرف صحبت خود یادآوری می کنید کـه از کوره در رفته یا بـه اصطلاح، پایش را از گلیمش درازتر کرده.
مـا همیشه تصور می کنیم کـه ضربدر قرمز معنای ممنوعیت دارد. اما علاوه بر آن، این ایموجی دریک چت انگلیسی ممکن اسـت سمبل بوسه هم باشد.
دراین ایموجی، ماسک «تنگو» بـه تصویر کشیده شده کـه یک روح خبیث در اسطوره شناسی ژاپنی اسـت. «تنگو شدن» بـه معنای نشان دادن تکبر و خودپسندی اسـت و با استفاده ازآن بطرف صحبت خود در چت، خودبین شدنش رابه او یادآوری می کنید.
شاید تصور کنید این ایموجی سمبل یک چیز بد اسـت، اما حقیقت آن اسـت کـه کاملا برعکس اسـت. این ایموجی، ناماهاگه دیو ژاپنی را ناشن می دهد کـه همهی ارواح خبیثه را دور می کند.