دفاع مقدس مملو از درس های عبرت آموز برای دنیای امروز است


دفاع مقدس مملو از درس های عبرت آموز برای دنیای امروز است

ایلام- ایرنا- فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمین ارتش با یادآوری اینکه شهدا متعلق به همه نسل های کنونی و آینده هستند، دفاع مقدس مملو از درس های عبرت آموز برای دنیای امروز است.

به گزارش ایرنا، امیر حمزه بیدادی عصر شنبه در آئین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند در روستای جلیزی شهرستان دهلران اظهار داشت: تاریخ دفاع مقدس مملو و مشحون از درس ها و عبرت هایی برای هدایت عموم مردم بویژه مدیران و افراد دست اندار کار در عرصه های مختلف لشگری و کشوری است.

وی شهدا را الگویی ممتاز برای نسل حاضر و آینده دانست و افزود: دلیل ماندگاری نام شهدا تاسی از ارباب خود اباعبدالله الحسین (ع) است چرا که برای هدفی والا که همانا دفاع از کیان ، اعتقاد و تمامیت ارضی این سرزمین مجاهدت کردند.

فرمانده قرارگاه جنوب غرب نیروی زمینی ارتش شهدا را الگویی مناسب برای هدایت نسل ها دانست و تاکید کرد: حماسه های هوانیروز در دفاع مقدس ماندگار است و شهدای آن دوران برای همیشه جاودانه هستند.

امیر بیدادی شهید چاغروند را از نمونه های کم نظیر شجاعت و تعهد در میان رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی ذکر کرد و یادآور شد: شهید چاغروند تن به ذلت نداد و سرش را در راه دین و ولایت فدا کرد.
وی با اشاره به جنگ امروز در همه جبهه ها با دشمن گفت: باید از تجربیات دفاع مقدس بهره گرفت، ما به جهانیان ثابت کردیم که وعده قرآن مبنی بر پیروزی حق بر شمشیر راستین است.

امام جمعه دهلران نیز گفت: ولایت مداری و ایستادگی شهید چاغروند در تاریخ ماندگار شد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: روحیه جهادی و شهادت طلبی نیروهای مسلح باعث شد آمریکا و دنیای استکبار در مقابل قدرت نظامی ما زانو بزند.


مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام نیز گفت: برگزاری این یادواره ها و مجالس معنوی پیوند دهنده جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت است و موجب خنثی شدن دسیسه های دشمنان می شود.


اسدالله تولیده افزود: شهدا مایه افتخار نظام و ملت هستند و امنیتی به بلندای تاریخ برای ما به یادگار گذاشتند.

قرائت پیام امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیام خواهر شهید چاغروند، پخش کلیپ، خاطره گویی و مداحی از دیگر برنامه های سی و نهمین سالگرد شهادت خلبان شهید غلامرضا چاغروند در دهلران بود.
سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند متولد سال ۱۳۳۱ در خرم آباد است که سال ۱۳۵۳ به استخدام هوانیروز درآمد و در ۱۲ مهرماه سال ۵۹ با هدف قرار گرفتن بالگردش در منطقه جلیزی مجبور به فرود شد و پس از آنکه با اصرار نیروهای عراقی به انقلاب و امام امت توهین نکرد سر از تنش جدا شد و سال ۱۳۶۲ پیکر مطهر این شهید کشف شد.

۷۱۷۵/۶۱۱۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...