توافق هند و بنگلادش برای بازگرداندن امنیت به مسلمانان روهینگیا


توافق هند و بنگلادش برای بازگرداندن امنیت به مسلمانان روهینگیا

هند و بنگلادش در توافقی بر ضرورت تحقق بازگرداندن امنیت به پناهندگان روهینگیایی مسلمان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المبتدا، هند و بنگلادش توافق کردند تا برای تسهیل در بازگرداندن امنیت به صدها هزار پناهنده روهینگیایی مسلمان که از خشونت در میانمار به بنگلادش پناه آوردند، تلاش های بیشتری را انجام دهند.

این دو کشور در بیانیه ای مشترک که پس از سفر «شیخه حسینیه» نخست وزیربنگلادش به هند منتشر شد، اعلام کردند: نخست وزیر بنگلادش در دیدار با همتای هندی خود «ناریندا مودی» توافق کرده است که باید تدابیری برای بهبود امنیت و شرایط اجتماعی و اقتصادی در ایالت راخین(اراکان) در میانمار اتخاذ شود.

در این بیانیه آمده است که هند کمک های بشردوستانه ای را برای کمک به پناهندگان مسلمان که در اردوگاههای بنگلادش زندگی می کنند، فراهم خواهد کرد.

مسئولان دو کشور توافقنامه ای در زمینه امنیت، انرژی و ارتباطات امضا کردند.

مسئله پناهندگان روهینگیا بزرگترین بحران پناهندگان در قاره آسیا به شمار می آید. ارتش میانمار متهم به ارتکاب نقض حقوق بشر به ویژه ضد مسلمانان روهینگیا در شهر راخین است.

گفتنی است، از آگوست 2017 میلادی، نیروهای مسلح در میانمار و شبه نظامیان بودایی حمله نظامی و کشتار وحشیانه ای ضد مسلمانان روهینگیا در راخین(اراکان) انجام دادند. در نتیجه جنایت های مستمر از آن زمان، هزاران نفر از مسلمانان کشته شدند و نزدیک به یک میلیون نفر به بنگلادش پناه بردند.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

حشد شعبی: داعش برای حمله به حجاج برنامه ریزی می کند