ساخت جاده سیروس‌آباد بافق پس از 40 سال انتظار، آغاز شد


ساخت جاده سیروس‌آباد بافق پس از 40 سال انتظار، آغاز شد

یزد - ایرنا - فرماندار بافق گفت: پس از 40 سال انتظار اهالی دهستان سبزدشت، عملیات اجرایی ساخت جاده سیروس آباد با پیش‌بینی هزینه 40 میلیارد تومان آغاز شد.

محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طول مسیر این جاده ۴۶ کیلومتر است و با راه اندازی آن فاصله ۶۰ روستای منطقه سبزدشت با شهر بافق ۳۶ کیلومتر نزدیکتر می‌شود.

وی تصریح کرد : ساخت جاده سیروس آباد علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر برای اهالی دهستان مذکور یک راه مواصلاتی بین استان کرمان و یزد به شمار می‌آید و مردم شهرستان کوهبنان کرمان که اکثر مایحتاج خود را از یزد تامین می‌کنند از یک مسیر هموار و نزدیک‌تر نسبت به جاده کنونی برخوردار می‌شوند.

فرماندار بافق با بیان اینکه جاده سیروس آباد همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: در مجموع حدود چهارکیلومتر از مسیر، نیازمند عملیات کوه بُری است و با اجرای این عملیات در ۲ نقطه به مسافت یاد شده بقیه مسیر هموار است که در سه مرحله زیرسازی و آسفالت می‌شود.

این مسیر جایگزین جاده گزوئیه شد زیرا گزوئیه از کنار منطقه حفاظت شده کوه بافق( زیستگاه پلنگ ایرانی و یوز آسیایی) عبور می‌کرد و اداره محیط زیست از ساخت آن جلوگیری کرده بود.

هم اکنون مردم دهستان سبزدشت برای رسیدن به بافق و بلعکس از جاده قدیمی پر از پیچ و خم و نا ایمن استفاده می‌کنند و آغاز ساخت جاده سیروس آباد موجی از خوشحالی در اهالی منطقه ایجاد کرده است.

مرکز دهستان سبزدشت (بساب) با بافق ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق هم در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۶۱۹۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟