زائران در اولین شهر مسیر حرکت به مهران استراحت کنند


زائران در اولین شهر مسیر حرکت به مهران استراحت کنند

ایلام - ایرنا - رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران از تمامی زائرانی که قصد مراجعه به مرز مهران را دارند خواست: امشب در اولین شهر مسیر حرکت خود استراحت کنند.

احمد کرمی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این منظور موکب ها، مساجد و تکایا برای استراحت و اسکان شبانه زائران آماده سازی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ترافیک مسیرهای منتهی به مرز مهران، زائرانی که هم اکنون در مسیر تردد به سمت مهران هستند به منظور جلوگیری از معطل شدن در نزدیک ترین شهر اتراق کنند.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران گفت: هم اکنون جمعیت زائران اربعین در مرز مهران انبوه است اما تردد و خروج از مرز بدون مشکل جریان دارد.

کرمی اضافه کرد: تردد در مرز مهران روان است اما تراکم جمعیت زائران در آنسوی مرز و در خاک عراق بدلیل کمبود امکانات و نبود زیرساخت های مناسب بسیار بالاست.

وی یادآور شد: امروز تا این لحظه ۲۰۳ هزار زائر اربعین از مرز مهران خارج شدند و هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، مراجعه انبوه زائران اربعین حسینی به مرز مهران آنهم پیش از موعد نسبت به سال‌های گذشته علاوه بر ازدحام در پایانه مرزی، باعث ترافیک شدید و کندی حرکت در جاده‌های استان ایلام شده است.

در فاصله ۱۰ روز مانده به اربعین حسینی ترافیک در جاده‌های ایلام به حدی سنگین و طولانی است که مدت زمان پیمودن مسیر به چند برابر روزهای عادی به ویژه در ساعت‌های ابتدایی و انتهایی روز افزایش یافته است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون زائران از مرزهای چهارگانه عازم کربلای معلی شده‌اند که مرز مهران به تنهایی ۵۳ درصد زائران را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۶۰۳۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...