اجرای بیش از 1000 ویژه برنامه «اربعین» در مساجد کهگیلویه و بویراحمد


اجرای بیش از 1000 ویژه برنامه «اربعین» در مساجد کهگیلویه و بویراحمد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون مساجد این استان همزمان با سراسر کشور با تشکیل ستاد اربعین استان، بیش از 1000 ویژه برنامه متنوع به صورت ستادی و کانونی را در دستور کار قرار داد.

«علیرضا دولت آبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: عاشورا و اربعین یکی از پایه ها و مبانی دین مبین اسلام و میعادگاه عاشقانی است که امام حسین(ع) را کشتی نجات دنیا و آخرت می دانند.

وی اظهارکرد: اربعین یکی از بزرگ ترین تجمع های بشری است که برگرفته از عشق و ایمان مسلمانان جهان به امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اربعین حسینی الهام بخش عاشقان حسینی و میعادگاه دلداگانی است که امام حسین(ع) را الگوی آزادگی و یکتاپرستی می دانند.

دولت آبادی با بیان اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات ما از تلاطم‌های زندگی است، تصریح کرد: کسانی که دل‌های خود را خانه عشق و ایمان به امام خوبی‌ها کرده اند، از هر گزندی مصون خواند ماند.

وی با اشاره به اهدف برگزاری اربعین اشاره و اضافه کرد: گرامی داشت مقام حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان بعد از حادثه خونین عاشورا، همدردی با مصیبت‌های عمه سادات حضرت زینب(س) از یک سو، اعلام بیعت مسلمانان جهان با اهل بیت(ع) و حرکت امام حسین (ع) بر علیه ظلم و ستم استکبار در طول تاریخ و همچنین زنده نگه داشتن خط فکری حضرت زینب در معرفی قیام امام حسین و رسوایی یزیدیان در طول تاریخ تا امروز از جمله این اهداف است.

وی در این زمینه، یادآور شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد همنوا با همه مردم ضمن حضور گسترده در راهپیمایی اربعین، می توانند با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تبلیغی در جهت گرامی داشت ایام اربعین فعالیت موثری داشته باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «گفتمان سازی» در جامعه می تواند یکی از وظایف اصلی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه و بین مخاطبین خود باشد.

دولت آبادی ادامه داد: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمن در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، ظرفیت عظیم اربعین شامل اجرای برنامه‌های مختلف در سطح کشور و مساجد و همچنین حضور در پیاده روی اربعین به جهت شناساندن نقشه های دشمنان اسلام و انقلاب می توان بیشترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در راهپیمایی عظیم اربعین ضمن خنثی سازی نقشه ها و توطئه های دشمنان، می توان در جهت «گفتمان سازی فرهنگ عاشورا» در جامعه هدف، جریان سازی کنیم.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با سراسر کشور با تشکیل ستاد اربعین استان، بیش از 1000 ویژه برنامه متنوع به صورت ستادی و کانونی را در دستور کار قرار داد.

دولت آبادی ادامه داد: ارسال بسته های فرهنگی شامل حدیث، روایت، نقشه راه، آداب زیارت و ...از طریق بلوتث برای زائرین، جمع آوری کمک های مردمی در قالب های مختلف، ابلاغ و حمایت از اجرای برنامه های آئینی کانون های فرهنگی و هنری در شب اربعین حسینی از جمله مهم ترین برنامه هاست.

وی برپایی موکب های پذیرایی از زائرین اربعین، برپایی ایستگاه صلواتی و ایجاد موکب‌های فرهنگی در مسیر زائرین، قرائت زیارت اربعین، اجرای مراسم «جاماندگان اربعین»، برگزاری مسابقه پیامکی یا دل نوشته اربعین و ... را از دیگر برنامه های ویژه اربعین در این استان دانست.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تولید محتوا با موضوع اربعین در فضای مجازی، برگزاری نخستین دوره مسابقه عکاسی «بچه های مسجد» با موضوع محرم، صفر و اربعین، برگزاری نشست های تخصصی در مساجد منتخب و... را از دیگر برنامه ها دانست و بیان کرد: با حوزه هنری استان جهت برگزاری کارگاه و سوگواره شعر رایزنی هایی صورت گرفته که به زودی این کار عملی می شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر/ مولوورک اومبائو کیست؟ زنی که از 10 سالگی هیچی نخورده است!