پویش سلامت روان در پایتخت آغاز به کار کرد


پویش سلامت روان در پایتخت آغاز به کار کرد

تهران-ایرنا- مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به آغاز به کار پویش سلامت روان همزمان با هفته سلامت روان گفت: این پویش برای تمامی شهروندان فارغ از تفاوت‌های سنی و جنسیتی طراحی شده است.

زینب نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پویش در قالب برنامه گذر سلامت روان در پنج پهنه شهر تهران شامل شمال منطقه ۵، جنوب منطقه ۱۶، غرب منطقه ۱۰، شرق منطقه ۱۵ و مرکز منطقه ۱۱ راه اندازی شده است.

وی گفت: تمام شهروندان تهرانی می‌توانند در پویش سلامت روان مشارکت داشته باشند و ضمن بهره‌مندی از خدمات آن با اشتراک تجارب مثبت خود به بهترشدن حال جامعه کمک کنند.

نصیری افزود: مطالعات این پویش از مدت‌ها پیش آغاز شده است و بر محور خودمراقبتی و ارتباط موثر تمرکز دارد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: ارتباط موثر با اطرافیان و مهارت‌هایی همچون نه گفتن، گوش‌دادن فعال و گفت و گوی موثر در این پویش آموزش داده می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از انجمن‌های علمی حوزه سلامت روان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و ... در کنار ما هستند و امیدوارم با هم‌افزایی این نهادها اقدامات قابل توجهی برای ارتقای سلامت روان افراد جامعه انجام شود.

نصیری، برنامه‌های گفت و گو در شهر، میز ارائه خدمات مشاوره‌ای، اجرای تئاتر تعاملی با حضور گروه‌های دانشجویی دانشگاه‌های هنر شهر تهران با محور شعارهای هفته سلامت روان، حضور کلینیک‌های گل و گیاه در منطقه با هدف درگیرکردن شهروندان با طبیعت و فعالیت‌هایی مانند کاشت یا تکثیر گیاه را از برنامه‌های گذرهای سلامت روان عنوان کرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: همچنین در ایستگاه‌های سلامت، بیمارستان‌های تخصصی کودکان، به سلامت روان کودکان و آموزش والدین آنان می‌پردازند.

پویش سلامت روان در پایتخت آغاز به کار کرد

وی، ایستگاه بازی را از دیگر برنامه‌های گذر سلامت روان برشمرد و گفت: در این ایستگاه بازی‌های بومی- محلی با حضور و مشارکت کودکان اجرا می‌شود.

نصیری، بازی و هنر را از ابزارهای تاثیرگذار بر سلامت روان دانست و اظهار داشت: در ایستگاه بازی، بازی‌های سلامت روان نیز برای کودکان و سالمندان طراحی شده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: همچنین اجرای دومینو با شعارهای پویش سلامت روان از دیگر برنامه‌هایی است که استقبال خوبی از آن شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی عکاسی سلامت روان زنجان به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت دو سال گفت: بخشی از آثار برگزیده این جشنواره در گذرهای سلامت روان به نمایش گذاشته می‌شود.

نصیری افزود: تمام این عکاس‌ها بین‌المللی است و می‌توان رویکرد کشورهای مختلف در حوزه سلامت روان را به خوبی در آنها مشاهده کرد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران درباره برنامه‌های دیگر این نهاد در هفته سلامت روان اظهار داشت: از تمام متخصصین انجمن‌های علمی و دانشگاه‌هایی که در حوزه علوم رفتاری، علوم اجتماعی و هنر فعالیت دارند، دعوت کردیم ایده‌ها و برنامه‌های خود در حوزه سلامت روان کودکان و سالمندان را با ما به اشتراک بگذارند و امیدواریم در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسیم.

به گفته نصیری، امسال شعار هفته ملی سلامت روان (۱۸ تا ۲۴مهر) «ارتقای سلامت روان؛ جامعه با نشاط» است و روز شمار این هفته براساس خودمراقبتی، افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری تنظیم شده است و برنامه‌های شهرداری تهران نیز در این هفته با محوریت ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فیلم زیباترین دختران ایرانی ! / هم جذاب ترین هم خوش اندام ترین !