2025 پرونده تخلف در بازار سمنان تشکیل شد


2025 پرونده تخلف در بازار سمنان تشکیل شد

سمنان- ایرنا- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 2 هزار و 25 پرونده تخلفات صنفی و غیرصنفی به ارزش 179 میلیارد و 74 میلیون ریال 6 ماه نخست امسال در بازار این استان تشکیل شد.

مهدی یحیایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۹ هزار و ۶۷۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان سمنان با هدف نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت از نیمه نخست امسال انجام شد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۲۲ تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی در ۶ ماه ابتدایی محرز شد، تصریح کرد: تعداد پرونده های تشکیل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی بازرسی ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: تعداد تخلفات محرز شده ۶۷ درصد در این مدت و ارزش ریالی تخلف واحدها نیز ۲۳ درصد افزایش داشت.

اعلام ۱۳۱۵ گزارش مردمی به بازرسی و نظارت سازمان صنعت

یحیایی خاطرنشان کرد: یک هزار ۳۱۵ مورد شکایت مردمی در خصوص تخلفات واحدهای صنفی در بهار و تابستان ۹۸ به ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، با بیان اینکه در ۸۶۴ شکایت مردم واحدهای صنفی و غیرصنفی متخلف تشخیص داده شدند، تصریح کرد: در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و ۲۶۶ مورد شکایت مردمی به سامانه ۱۲۴ گزارش شد که ۷۰۶ مورد از تخلف واحدها محرز شد.

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایت‌های مردمی بود، خاطرنشان کرد: بیشترین گزارش ها و شکایت ها در حوزه کالا مربوط به مواد پروتئینی و مواد غذایی بود و در حوزه خدمات بیشترین شکایت از رستوران ها، تعمیرگاه ها، شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور و کابین سازی است.

یحیایی ادامه داد: از مجموع شکایت های خصوصی در نیمه نخست امسال، ۱۵ پرونده در حال رسیدگی و بررسی است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: هم استانی ها می توانند شکایت ها و گزارش های گرانفروشی، کم فروشی، فقدان درج قیمت، صادرنکردن صورت حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

تعداد کل واحدهای صنفی استان سمنان با احتساب مشاغل خانگی بیش از ۴۸ هزار واحد است، یعنی به ازای هر ۱۴ نفر یک واحد صنفی وجود دارد، این شاخص در کشور به ازای هر ۱۶ نفر یک واحد صنفی است.

در استان سمنان ۳۰ هزار واحدصنفی وجود دارد.

۹۸۹۱/۶۱۰۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس