هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود


هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران: هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود و می‌توان از تجربه شورایاری‌ها نیز استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست کمیته اجرایی مصوبه شهر دوستدار کودک با حضور صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار شد.
در این جلسه محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک اظهار داشت: خوشحالم کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک تشکیل شد، زیرا کودکان شهروندان بسیار مهمی در تهران هستند.
وی افزود: تحقق شهر دوستدار کودک مستلزم یک رابطه دوطرفه است که شهر و کودک و عکس این موضوع باید باهم در راستای نشاط جامعه گام بردارند.
جوادی یگانه با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان گفت: در مسابقه نقاشی نشان داده شد شهر دوستدار کودکان چه ویژگی‌هایی دارد که این مسابقات به ما کمک می‌کند بتوانیم شهر دوستدار کودک را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: باید برای کودک در شهر تهران خاطره و رویا را با شهر ایجاد کنیم و طبیعتا اگر بخواهیم تعلقی به شهر ایجاد شود باید بستر مناسب نیز ایجاد شود.
جوادی یگانه اظهار کرد: باید مناسب‌سازی شهر در تهران برای کودکان صورت بگیرد و هیچ کودکی در شهر تهران آسیب نبیند؛ برای مثال ایجاد حفاظ مناسب در پارک‌ها برای کمتر آسیب دیدن کودکان یکی از این طرح‌ها است که در شهر تهران می‌توان اجرا کرد.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح‌های مناسب می‌توانیم بفهمیم که کودکان از چه چیز‌هایی می‌ترسند و والدین به چه چیزی حساسیت دارند.
جوادی یگانه گفت: محافظت از کودکان موضوعی است که ما می‌توانیم به طور دقیق به آن بپردازیم و باید مسئله کودکان کار را برای دیگر کودکان باز کنیم که در این زمینه‌ها می‌توان از بهزیستی و پلیس نیز کمک گرفت؛ همچنین از تجربه شورایاری‌ها به عنوان نماینده مردم در سطح خرد جامعه طبق استاندارد‌ها می‌توان استفاده کرد.
در بخش بعدی این جلسه، مجتبی دانشور مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران هم در مورد پیشینه شهر دوستدار کودک اظهار داشت: شهر دوست دار کودک در تهران سابقه ۱۰ ساله دارد و اقدامات خوبی شده است، اما نیازمند بررسی‌های دقیق‌تر و فعالیت بیشتری در این زمینه هستیم.
دانشور در ادامه در مورد گزارش برنامه‌های اجرا شده در هفته ملی کودک گفت: ۱۳ مهر نشست تخصصی محله دوست دار کودک با حضور افراد با تجربه در زمینه کودک برگزار شد و به این نتیجه رسید که مناسب سازی کل تهران برای شهر دوست دار کودک باید نظام بندی دقیق تری داشته باشد و تجارب خوبی در این نشست تبادل شد که بسیار مفید بود.
وی بیان داشت: ۱۷ مهر ماه در جلسه‌ای با حضور مناطق ۲ و ۸ و ۱۸ تهران، وزارت کشور و یونیسف برگزار شد و این مناطق آمادگی خود را برای پیوستن به شهر‌های دوست دار کودک اعلام کردند و حمایت سازمان‌های دیگر را برای پیشرفت در زمینه از شهر دوست دار کودک خواستاریم.
پس از سخنان دانشور هم آقای محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری اظهار کرد: ایده شهر دوستدار کودک از یونیسف مطرح شد و به وزارت کشور رسید و هشت شهر در این زمینه درگیر شدند.
وی افزود: ارزش‌های خوبی در چار چوب آیین نامه در طرح شهر دوستدار کودک اندیشیده شده و شهرداری تهران با پشتوانه عظیم علمی‌ورود کرده که قابل تقدیر است. تهران باید شهری باشد که از مشارکت کودکان نیز در بسیاری از طرح‌ها استفاده شود.
عباسی گفت: شهر دوست دار کودک شهری است که از آسیب رسیدن به کودکان در آن خبری نیست و امیدوارم شهرداری تهران نیز بتواند شهر را برای کودکان مناسب سازی کند.
قرار شد نشست‌های این کمیته ادامه داشته باشد و در آینده گزارش عملکرد‌ها ارائه شود.
هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود هیچ کودکی در شهر تهران نباید دچار آسیب شود
#carousel84598, #thumbs84598 , #carousel_desc84598 #carousel-wrapper84598 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper284598 .caroufredsel_wrapper img #carousel84598 span #carousel84598 img #thumbs84598 a, #thumbs84598 img #carousel_desc84598 span #carousel84598 span, #carousel84598 a, #thumbs84598 span, #thumbs84598 a #carousel84598 img #thumbs84598 img #carousel84598 span #carousel_desc84598 span #thumbs-wrapper84598 #thumbs84598 a #thumbs84598 a:hover, #thumbs84598 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail84598 .next_thumbnail84598:hover .prev_thumbnail84598 .prev_thumbnail84598:hover .next_thumbnail84598, .prev_thumbnail84598

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار