از اعزام اکیپ های امدادی تا عدم ثبت خسارت/رویدر هم لرزید


از اعزام اکیپ های امدادی تا عدم ثبت خسارت/رویدر هم لرزید

زلزله 5.6 ریشتری دقایقی پیش استان هرمزگان به مرکز کوخرد در شهرستان بستک رخ داد.

به گزارش ایسنا، این زلزله در ساعت ۱۴:۲۸:۵۰ به مرکزیت کوخرد در شهرستان بستک به مشخصات عرض جغرافیایی ۲۷.۰۵ شمالی و طول جغرافیایی ۵۴.۹۷ شرقی و به عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

روابط عمومی هلال احمر هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: اکیپ‌های ارزیاب از دقایقی قبل به کوخرد و کانون زلزله اعزام شده‌اند و تا دقایقی دیگر ارزیابی‌های اولیه جمع‌بندی می‌شود.

در همین خصوص سید شمس الدین حسینی قتالی،فرماندار شهرستان بستک در گفت و گو با ایسنا، افزود: در همین خصوص جلسه ای فوری در محل فرمانداری برگزار و تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

وی اضافه کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت یا آسیب دیدگی در منطقه گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، طبق گفته های شاهدان عینی این زلزله در شهرستان بندرعباس، قشم و حتی کشور امارات متحده عربی احساس شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز در این خصوص در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۶ در مقایسه ریشتر، ۴۷ کیلومتری کوخرد شهرستان بستک، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه را لرزاند.
علیرضا صفا ایسینی افزود: براساس اطلاعات رسیده از مرکز لرزه نگاری کشور، این زمین لرزه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین استان هرمزگان را لرزاند.
وی اضافه کرد: مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران مختصات این زمین لرزه را ۵۴/۹۷ طول جغرافیایی و ۲۷/۰۵ عرض جغرافیایی اعلام کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه آخرین وضعیت منطقه زلزله در حال پیگیری است، تصریح کرد: از خسارات احتمالی این زمین لرزه تا کنونی گزارشی اعلام نشده و گروه های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

از اعزام اکیپ های امدادی تا عدم ثبت خسارت/رویدر هم لرزید

دقایقی پیش رویدر از توابع شهرستان بندرخمیر دو زمین لرزه ۳.۵ و ۳.۳ ریشتری را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایسنا، اولین زمین لرزه به بزرگی ۳.۳ ریشتر در ساعت ۱۴:۵۰:۰۹ و دومین زمین لرزه به بزرگی ۳.۵ ریشتر در ساعت ۱۵:۰۰:۰۴ ثبت شد.

هنوز از خسارات احتمالی خبری در دسترس نیست.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جایگاه ویژه شرکت های دانش بنیان در پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد