رئوف رحیمی در حاشیه کارگاه طراحی و خلق مدل کسبوکار که به همت واحد اشتغال جهاددانشگاهی برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: افراد کارآفرین باید بدانند که مدل کسبوکار یک سازمان چیست تا بتوانند چالشهای سازمان را در تعامل با محیط درک کرده و برای گذر از آن، استراتژی مناسب را شکل دهند.
وی افزود: افراد کارآفرین باید خود را با ابزار ترسیم و طراحی مدل کسبوکار مجهز کنند تا بتوانند تراوشات ذهنی خود را در قالبی درآمدزا قرار دهند و نوآوریهای خود را به سرانجام برسانند.
مشاور توسعهدهنده کسبوکار در کردستان، بیان کرد: بوم کسبوکار پایه و اساس هر کسبوکاری است که 9 جزء دارد و کارآفرینان میتوانند برای هر نوع ایده و ذهنیت تجاری از آنها استفاده کنند.
رحیمی عنوان کرد: افراد در بوم کسبوکار چگونگی جذب مشتری، شاخت کافی از مشتری، ارزش خلق و اهمیت مشتری یاد میگیرند.
وی کسب اعتماد مشتری را مهم دانست و ذکر کرد: با راهکارهای بوم کسبوکار افراد نحوه برخورد درست با مشتری را آموزش میبینند و در این راستا اعتماد مشتری را به دست میآورند.
مشاور توسعهدهنده کسبوکار در کردستان، جریان درآمد را یکی دیگر از مباحث آموزشی در بوم کسبوکار دانست و خاطرنشان کرد: جریانهای درآمدی نشاندهنده درآمدی است که شرکت از هر بخش از مشتری کسب میکند.
رحیمی یادآور شد: فعالیتهای اصلی، شراکای کلیدی و ساختار هزینه موارد دیگر در بوم کسبوکار است که با انجام این مباحث میتوانند موفق باشند.
انتهای پیام