نقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدید


نقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدید

بازی Outer Worlds به تازگی منتشر شده و توانتسه بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان و بازیکنان کسب کند. ما هم اکنون نقد و بررسی این بازی را برای ما تهیه کرده‌ایم، پس در ادامه مقاله با گیم‌شات همراه باشید. بازی Outer Worlds مطمئنا شباهت غیرقابل انکاری به بازی Fallout دارد. شاید این توضیح کمی واضح و بدون فکر به نظر برسد ولی کافی است تا نگاهی کوتاه به...

بازی Outer Worlds به تازگی منتشر شده و توانتسه بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان و بازیکنان کسب کند. ما هم اکنون نقد و بررسی این بازی را برای ما تهیه کرده‌ایم، پس در ادامه مقاله با گیم‌شات همراه باشید.

بازی Outer Worlds مطمئنا شباهت غیرقابل انکاری به بازی Fallout دارد. شاید این توضیح کمی واضح و بدون فکر به نظر برسد ولی کافی است تا نگاهی کوتاه به تریلرها و عکس‌های منتشر شده از بازی داشته باشید تا خیلی سریع متوجه شوید که همه چیز این بازی خبر از مکانیک‌های مجموعه Fallout می‌دهد؛ حتی سازنده این بازی استدیو Obsidian یکی از بهترین‌های این مجموعه Fallout New Vegas را ساخته است. کافی است تا خود بازی را تجربه کنید تا متوجه شوید که بازی Outer Worlds شبیه این مجموعه نیست بلکه این اثر تمام چیزی است که سری Fallout را محبوب ساخته بود و به نوعی می‌توان گفت شما با بهترین نسخه از بازی Fallout روبرو هستید که توسط یک شرکت دیگر و با نام متفاوتی درست شده است.

بازی Outer Worlds در واقع تمامی خلاقیت‌های Fallout را می‌گیرد و با ترکیب کردن آن با یک سیستم ماجراجویی عمیق و یک گیمپلی خوب کاری می‌کند تا همه چیز به خوبی در کنار هم قرار بگیرند. بازی Outer Worlds نیز مانند منبع الهام خود دیدی تاریک و ناامید با آینده دارد. در واقع بازی Outer Worlds دقیقا به مانند بازی‌های نقش‌‎آفرینی دهه نود و نسخه‌های اولیه Fallout عمیق است. روایت بازی پیچیده است و به شما این حس را می‌دهد که بر اساس انتخاب‌هایی که می‌کنید می‌توانید به بی‌نهایت پایان مختلف دست پیدا کنید.

با توجه به این مسئله که تعدادی از افرادی که در ساخت اولین نسخه از Fallout حضور داشتند در ساخت بازی Outer Worlds نیز همکاری کرده بودند جای تعجب ندارد که داستان بازی از چنین جزئیاتی برخوردار است. البته روایت گسترده تنها چیزی نیست که باعث می‌شود بازی Outer Worlds تبدیل به یک عنوان نقش‌آفرینی پیچیده و زیبا بشود. جهانی بزرگ و رنگارنگ، ماموریت‌های چندلایه، نویسندگی پیچیده و در نهایت شخصیت‌های مختلف و اکشن هیجان‌انگیز بازی همه و همه از دلایلی هستند که باعث می‌شوند تا این عنوان تبدیل به یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های چند سال اخیر شود.نقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدیدنقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدید

در بازی Outer Worlds شما مسافری هستید که در یک کشتی فضایی به خواب مصنوعی فرو رفته است و به خاطر اشتباهی که در مسیر کشتی به وجود آمده است به مدت هفتاد سال در منظومه شمسی سرگردان می‌شوید. البته بعد از این مدت یک دانشمند شما را پیدا کرده و پس از بیدار کردن شما این وظیفه شما است تا بقیه افراد درون کشتی را نجات بدهید. بعد از این‌که از بخش ساخت شخصیت که واقعا هم پر جزئیات است گذر کردید به تنهایی بر روی سیاره Halcyon فرود می‌آیید و از این‌جا به بعد همه چیز به عهده شما است که چگونه کار را جلو ببرید.

مهم‌ترین مسئله در داستان بازی این است که باید بدانید که این سیاره توسط شرکت‌های مختلفی اداره می‌شود و حضور آن‌ها مطمئنا به نوعی بر روند کار شما تاثیرگذار خواهد بود. هر کدام از سیاره‌ها توسط تعدادی از این کمپانی‌های بزرگ اشغال شده است که به محیط آن به عنوان یک زنجیره غذایی جدید نگاه می‌کنند که می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد، همچنین به هرجای دنیای بازی نیز نگاه کنید تبلیغات و پروپاگانداهای جذاب و فریب‌دهنده آن‌ها را خواهید دید که سعی می‌کنند تا شما را جذب خود کنند. در واقع هر کدام از سیاره‌های بازی از نظر طراحی با هم تفاوت‌های بسیاری دارند که این مسئله باعث جذابیت هر چه بیشتر بازی می‌شود.

در ابتدا به شاید فکر کنید که بیشتر این شرکت‌ها فقط برای این وجود دارند تا به نوعی جزئیات بازی را پر کنند. به عنوان مثال تعدادی از شرکت‌های نامبرده فقط در زمینه ساخت مایحتاج و سلاح‌های شما فعالیت دارند تقریبا به مانند بازی Borderlands که سلاح‌های مختلف توسط شرکت‌های مختلفی همچون Hyperion تولید می‌شدند. در واقع وجود این کمپانی‌های بزرگ بر روی گیمپلی بازی تاثیر ندارد بلکه روایت بازی است که به شما تاثیر حضور آن‌ها را نشان می‌دهد. کارگران فقیری که تنها راه نجاتی که دارند کار کردن برای آن‌ها است، یاغی‌هایی که سعی می‌کنند تا در برابر آن‌ها قیام کنند و مدیرانی که سعی دارند تا روند این چرخه‌های بی‌رحم را تغییر بدهند. بازی Outer Worlds دیدگاه ترسناک و تاریک خود را نسبت به آینده دارد و به خوبی هم آن را به تصویر می‌کشد.

نقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدیدنقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدید

جالب است بدانید که در بازی Outer Worlds شما این قابلیت را دارید که هر کسی را بکشید و جهان بازی بدون حضور آن NPC به کار خود ادامه خواهد داد. اما باید بگویم که اگر بخواهید تا هر شخصیتی را به صورت عمقی بررسی کنید این کار هیچ‌وقت تکراری نخواهد شد. در واقع این به شما بستگی دارد که چقدر بخواهید در همه چیز دقیق بشوید می‌توانید از همان اول به سراغ اصل قضیه بروید و یا می‌توانید لایه‌های بیشتری از یک شخصیت را آشکار کنید، همه چیز به شما بستگی دارد. اما مطمئن باشید که هیچ‌وقت از صحبت کردن با NPCهای بازی Outer Worlds خسته نخواهید شد.

اما جایی که پتانسیل واقعی شخصیت‌ها معلوم می‌شود جایی است که با همراهان و یا همان Companionها صحبت می‌کنید. شما می‌توانید 6 شخصیت متفاوت را در ماجراجویی خود همراه داشته باشید تا به شما کمک کنند، البته اگر بخواهید یک گرگ تنها باشید بازی Outer Worlds امکانات را برای شما فراهم کرده است. اما باید بدانید که همراه داشتن یکی از بهترین گزینه‌های این بازی است و آن هم مطمئنا به این دلیل است که شخصیت‌های بازی به بهترین شکل ممکن نوشته شده‌اند. آن‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار دارای تفکری مستقل هستند و به مانند بازی‌های دیگر حول محور شخصیت اصلی نوشته نشده‌اند بلکه هر کدام دارای قدرت انتخاب برای خود است. آن‌ها می‌توانند در هنگام دیالوگ‌ها نیز به شما کمک کنند و حتی گاهی بدون هیچ هماهنگی در بحث شرکت کنند جالب است بدانید که اگر با یکی از تصمیم‌های شما واقعا مخالف باشند تیم شما را ترک می‌کنند.

همراهان شما همچنین درخت مهارت، قابلیت‌ها و تجهیزات مختص به خود را دارند که شما می‌توانید در موقع مناسب به آن بپردازید و شخصی‌پردازی را انجام دهید. یکی دیگر از توانایی‌های مهم شما در نبرد آهسته کردن زمان است که طی این مدت می‌توانید به بخش‌های مختلفی از دشمنان خود شلیک کنید و آسیب زیادی را به بار بیاورید. البته برخلاف سیستم VATS استفاده از این توانایی در بازی Outer World’s سخت‌تر خواهد بود. جالب است بدانید که مبارزه مستقیم تنها راه پیروزی در بازی Outer Worlds نیست. درست است که نمی‌توانید کل بازی را با صحبت کردن و متقاعد کردن افراد مختلف به پایان برسانید اما باز هم می‌توانید با مخفی‌کاری، هک کردن و استفاده کردن از قدرت زبان خود تا حد امکان از به وجو آمدن درگیری جلوگیری کنید.

در نهایت باید گفت که بازی Outer Worlds یکی از بهترین‌ نقش‌آفرینی‌های حال حاضر در بازار است. اگر به عناوین قدیمی Fallout و یا یک بازی عمیق و جذاب علاقه دارید مطمئن باشید که از بازی Outer Worlds لذت خواهید برد.

نقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدیدنقد و بررسی بازی Outer Worlds ؛ دیداری با دوست قدیمی در پوسته‌ای جدید


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حیــــرت