10 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد گتوند رهاسازی شد


10 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه سد گتوند رهاسازی شد

اهواز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: 10 هزار قطعه بچه ماهی با همکاری محیط بانان و صیادان محلی در دریاچه سد گتوند در حوزه استحفاظی شهرستان مسجد سلیمان رهاسازی شد.

وحید شالویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این بچه ماهی ها به دلیل پایین آمدن تراز دریاچه سد گتوند در یک گودال گرفتار شده بودند.

وی افزود: کار نجات و رهاسازی این بچه ماهی ها از روز گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه در دریاچه سد گتوند رهاسازی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجد سلیمان ادامه داد: هزاران قطعه بچه ماهی دیگر همچنان در این گودال گرفتار است و کار نجات و رهاسازی تا پایان هفته ادامه دارد.

وی گفت : انتظار می رود مسئولان و مدیران سد گتوند در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند چراکه این اتفاق بر اثر فعالیت سد گتوند به وجود آمده و جان هزاران بچه ماهی و دیگر آبزیان به خطر افتاده است.

سد گتوند بلندترین و آخرین سد بر روی رودخانه کارون در ۱۰ کیلومتری شهر گتوند خوزستان است که مرداد سال ۹۰ آبگیری شد. دریاچه این سد در محدوده شهرستان های لالی و مسجدسلیمان، باعث شده که ۴۱ روستا در آبگیری سد به زیر آب برود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف 50 کیلوگرم تریاک در دزفول