نهاد متولی وقف باید اطلسی از وضعیت موجود موقوفات ارائه کند


نهاد متولی وقف باید اطلسی از وضعیت موجود موقوفات ارائه کند

حجت‌الاسلام حسینی با بیان‌اینکه نهاد متولی وقف باید اطلسی از وضعیت موجود موقوفات ارائه کند، گفت: برای اینکه موقوفات حداکثر اثرگذاری و بهره‌وری را داشته باشد، باید به مراکز مشاوره وقف مراجعه کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام «سید مصطفی حسینی» در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت وگو»، اظهار کرد: نهاد متولی وقف باید اطلسی از وضعیت موجود موقوفات ارائه دهد.

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر ضرورت ایجاد این بانک اطلاعاتی، تصریح کرد: اگر یک واقف اطلاع درستی از نیازهای شهرها در حوزه موقوفات داشته باشد، [بهتر و با مدیریت مناسب تر اقدام به وقف خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه بسیاری از رویکردهای وقف اشباع شده است، افزود: باید با واقفان مشورت هایی انجام گیرد و پیشنهاداتی در خصوص وقف و نیازهای هر شهر و استان انجام شود.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه هم اینک مرکز مشاوره در اوقاف وجود دارد، گفت: تعیین متولی برای وقف بر عهده واقف است ولی برخی افراد نیازی نمی بینند که به مراکز مشاوره وقف مراجعه نمایند؛ لذا گاه زمانی از ایجاد یک وقف مطلع می شویم که فرد صرفا برای ثبت آن به ادارات اوقاف مراجعه می کند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: برای اینکه موقوفات حداکثر اثرگذاری و بهره وری را داشته باشد، باید به مراکز مشاوره وقف مراجعه کرد تا این عمل خداپسندانه با اطلاع و آگاهی بهتری صورت گیرد.

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دهه فجر اعلام شد