13 آبان فرصتی برای ارتقای بینش اسلامی جوانان است


13 آبان فرصتی برای ارتقای بینش اسلامی جوانان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: 13 آبان فرصتی مناسب برای ارتقای بینش اسلامی و مذهبی در نوجوانان و جوانان است.

13 آبان فرصتی برای ارتقای بینش اسلامی جوانان استحجت‌الاسلام‌والمسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: 13 آبان یادآور خاطرات سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران شامل تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت و زخمی شدن تعدادی از دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

وی ادامه داد: شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران، به آتش کشیدن لانه جاسوسی آمریکا به‌عنوان یک پایگاه فساد و تبعید امام راحل که الگویی برای هدایت مردم بود عواملی شد که پس از گذشت سال‌ها مردم را در 13 آبان به خیابان‌ها بکشد و با سردادن شعارهای انقلابی عوامل این اقدامات را محکوم کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با توجه به زیاده‎خواهی‌های آمریکا در جهان، بیان کرد: جوانان ما باید بدانند آمریکای مزدور همیشه در همه ملل‌ها به‌دنبال آرمان‌های شوم خود بوده و همیشه قصد داشته امکانات و منافع دنیا را به نفع خود با زور مصادره کند و نتیجه پاگذاشتن این رژیم مستکبر به هر کشوری جز بدبختی برای مردم آن دولت چیزی به همراه نداشته است.

پژمان‌فر گفت: همه مسئولان کشوری باید تلاش کنند تا تلخی‌هایی که بر کشور ما تحمیل شده را برای جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف جامعه یادآوری کنند و با این اقدام به آن‌ها بفهمانند چرا در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند. آمریکا حتی بعد از انقلاب هم دست از فشار بر ایران برنداشته و این عمل ناپسند خود را در برهه‌های زمانی مختلف به اشکال گوناگون انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: 13 آبان فرصتی است تا بار دیگر جوانان به عرصه بیایند و فریاد آزادی‌خواهی سر دهند و بگویند ما هیچگاه ظلم استکبار را فراموش نخواهیم کرد و به‌صورت یکپارچه در مقابل ظلم می‌ایستیم، همچنین در هیچ زمانی گول ظاهر آمریکا و دولت‌های دست نشانده آن را نخواهیم خورد. اگر در شرایطی برخی افراد بودند که خود را بازیچه استکبار قرار دادند امروز دیگر هیچ آدم منطقی به آمریکا اعتماد ندارد و با آن وارد یک مسیر نخواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در تبیین افکار عمومی گفت: روحانیت نباید به هیچ حزب و گروهی وابسته باشند. دانش‌آموزان و دانشجویان، آینده‌سازان کشور به‌شمار می‌روند و وظیفه روحانیت آگاه‌سازی این قشر در جامعه نسبت به مسایل مذهبی و ملی است. اگر فرزندان ما با امید و نشاط رشد کنند قطعاً آینده خوبی در انتظار کشور خواهد بود. آینده هر کشور را باید براساس افکار و خلاقیت جوانان تخمین زد، پس باید سعی کنیم محیطی برای جوانان به وجود آوریم تا بینش آن‌ها را برای مسائل اسلامی و انقلابی بالا ببریم.

وی در پایان بیان کرد: مردم انقلابی مشهد و کلات هممچون آحاد مردم در کشور برای شرکت در راهپیمایی 13 آبان در صحنه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازدید قائم مقام وزیر صمت از گروه صنعتی انتخاب