لزوم افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات


لزوم افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات

بهرامی با تاکید بر اینکه نیاز است که سرمایه صندوق ضمانت حداقل به 500 میلیون یورو گفت: این سرمایه حتما باید به صورت ارزی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «افروز بهرامی» امشب (چهارشنبه 15 آبان) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما با تاکید بر اینکه نیاز است که سرمایه صندوق ضمانت حداقل به 500 میلیون یورو و حتما به صورت ارزی افزایش پیدا کند به رقم ۱۰ هزار صادرکننده رسمی ثبت شده درباره وضع صادرات کشور اشاره کرد و گفت: از دهه ۱۳۴۰صنعتی سازی کشور شروع شده که استراتژی صنعت از همان اول ناظر به خودکفایی کشور بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اینکه صنعت کشور از همان ابتدا برای تامین نیاز داخل شکل گرفته استف گفت: اقتصاد ما هم همواره دچار تلاطمات زیادی بوده و به دلیل آن نتوانسته ایم به تکنولوژی روز دنیا دست پیدا کنیم موضوعی که موجب شده نتوانیم با رقبای قدر خارجی رقابت کنیم.

بهرامی در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه عملکرد صندوق تابعی از عملکرد صادرات شرکت هاست، ادامه داد: چنان که گفتم عملا فقط ۵۰۰ شرکت صادرات کشور را انجام می‌دهند و ما هم متناسب با آن به حدود هزار شرکت خدمات می‌دهیم و برای ما فرقی نمی‌کند که شرکت بزرگ باشد یا کوچک ما کارمزدمان را می‌گیریم.

وی درخصوص کفایت سرمایه صندوق ضمن توصیه به صادرکنندگان برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات گفت: سرمایه صندوق حدود ۱۲۰ میلیون دلار است که در مقایسه با کشور‌های دیگر مثل ترکیه و عربستان بسیار کم است و نیاز است که سرمایه صندوق حداقل به ۵۰۰ میلیون یورور افزایش پیدا کند و این افزایش حتما به صورت ارزی هم باشد./

پایان پیام/50

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فارس: مؤسسه نشر آثار و اندیشه‌های شهید رئیسی تاسیس شود/ این موسسه، آثار خود را به زبان‌...