وحدت یک سیاست ماندگار مورد نیاز همه امت اسلامی است


وحدت یک سیاست ماندگار مورد نیاز همه امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در همایش محوری وحدت که در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: وحدت رمز اقتدار جامعه اسلامی است و برای همین است که همیشه دشمنان جهان اسلامی وحدت را در بین مذاهب اسلامی از بین ببرند.

به گزارش ایسنا- حجت الاسلام مصطفی محامی ادامه داد: امروزه در جوامع اسلامی اختلافاتی دیده می شود که امیدواریم با هوشیاری مسلمانان آنها از بین رفته و شاهد وحدت و اخوت بیش از پیش امت اسلام باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: ما وظیفه داریم به زندگی اخلاق گفتار و رفتار خود را از اهل بیت(ع)، پیامبر اکرم(ص)و بزرگان باشد.
وی اظهار کرد: وظیفه داریم چهره واقعی اسلام و پیامبر را به همه نشان دهیم و به گونه ای معرفی کنیم آن زیبایی که در گفتار و رفتار پیامبر اسلام وجود داشته را به همگان معرفی کنیم و بخواهیم که در زندگی از آنها الگو بگیرند.
وی تصریح کرد: نباید بگذاریم که برخی چهره اسلام و پیامبر را بد جلوه دهند و همه در این خصوص مسئولیم.
وی تاکید کرد: هفته وحدت به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) به این نام نامگذاری شده است و در این هفته باید مذاهب اسلامی، تعامل و همکاری و مشارکت با هم داشته باشند تا پیشبرد جهان اسلام و شکست دشمنان را شاهد باشیم.
محامی بیام کرد: وحدت یک سیاست ماندگار مورد نیاز همه امت اسلامی است و همواره مورد تاکید خداوند متعال در آیات قرآن کریم قرار گرفته است.
همچنین مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت اهل سنت مسجد مکی زاهدان نیز گفت: در سنت آیات و روایات بر وحدت تاکید بسیاری شده است و این مهم امروزه یک اولویت برای جوامع اسلامی باید باشد.
وی ادامه داد: دشمنان سعی و تلاش بسیاری دارد تا این وحدت را بین اقوام و مذاهب اسلامی از بین ببرد تا بدین وسیله به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
وی تاکید کرد: قدرتهای بزرگ و ملت ها به وسیله اختلاف از بین می روند.
اسماعیل زهی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی دشمن، باید وحدت عملی خود را به دنیا نشان دهیم تا آنان نتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


زیباترین دختران دنیا در سال 2023