استاندارد آموزشی 5400 رشته فنی و حرفه‌ای کشور تهیه شد 


استاندارد آموزشی 5400 رشته فنی و حرفه‌ای کشور تهیه شد 

شهرکرد- ایرنا - رییس سازمان فنی و حرفه‌ای از تهیه و تدوین استانداردهای 5 هزار و 400 رشته فنی و حرفه‌ای کشور از سوی کارشناسان این سازمان خبر داد.

علی اوسط هاشمی روز سه‌شنبه در بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب در دانشگاه شهرکرد، افزود: با استاندازدسازی این رشته‌ها، به مهارت‌آموزی توجه بیشتری خواهد شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، با اشاره به مدرک ارائه شده پس از گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای در کشور برای مهارت آموزان، گفت: این مدرک قابل ترجمه و ارائه در سطح بین‌المللی است.

اوسط هاشمی، بر تغییر نگاه نسبت به آموزش‌های فنی و حرفه ای در کشور به منظور رفع مشکل اشتغال و بیکاری تاکید کرد و گفت : باید در نظام آموزشی الگوهای موفق و قابل بومی شدن را پیدا کرد.

وی، با اشاره به اینکه بازار اشتغال کشور امروز تنها ظرفیت بیش از ۲۵ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دارد، تاکید کرد: رقابت حدود یک میلیون دانش‌آموز در کنکور سراسری برای رشته‌های تحصیلی خاص، همه را به کسالت و انزوا و ضعف در حوزه آموزش سوق می‌دهد.
اوسط هاشمی، با تاکید بر اینکه توسعه تنها به علم و مدرک استوار نیست، اظهار داشت: برخی کارشناسان معتقدند که هدایت تحصیلی و استعدادیابی در نظام آموزشی به خطا رفته است.
به گفته وی، هدایت صحیح دانشگاهیان به سمت مهارت‌آموزی در جامعه ضروری است به گونه‌ای که امروز در جامعه ، ممکن است برخی خانواده‌ها به سمت مهارت‌زدایی فرزندان رفته‌ باشند.
اوسط هاشمی افزود: مهارت‌زایی ارزش اقتصاد و اشتغال را ضمانت می‌کند و با استفاده بهینه از منابع در جهت مهارت‌آموزی می‌توان به این امر دست یافت.
به گزارش ایرنا، در این کنفرانس از پیشکسوت صنعت جوش و برترین‌های حوزه دانشجویی و صنعت جوش تقدیر شد.

بیستمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و نهمین کنفرانس مـلی آزمایش‌های غیرمخرب و تحت حمایت سیویلیک روز سه‌شنبه در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.

این کنفرانس به منظور تشویق به امر پژوهش و نوآوری در زمینه‌های صنعت جوش و بازرسی جوشکاری، توسعه و ترویج فرهنگ مهندسی جوش و بازرسی آن در صنایع کشور، افزایش کیفیت و آسیب شناسی اتصالات جوشی در صنایع مختلف کشور آغاز شد.

هم‌اکنون بیش از ۲ هزار نفر از صنعتگران جوشکار در شهر هفشجان چهارمحال و بختیاری در طرح‌های مختلف صنعتی، عمرانی، ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

زمان برگزاری بیستمین کنفرانس ملی جوش در دانشگاه شهرکرد دو روزه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


نقش روحانی در مسجد باید از پیش نمازی به امام ارتقاء یابد