همدان بهترین منطقه برای تعامل با چین است


همدان بهترین منطقه برای تعامل با چین است

همدان - ایرنا - معاون حوزه ریاست و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور گفت: همدان بزرگترین اداره کل بازرسی در کشور محسوب می‌شود و با پوشش استان‌های غربی بهترین گزینه برای تعامل با کشور چین است.

منصور آقامحمدی شامگاه پنجشنبه در دیدار هیات چینی با استاندار همدان اظهار داشت: سازمان بازرسی کشور به همراه وزارت نظارت جمهوری خلق چین سالهاست که با یکدیگر همکاری های دو جانبه دارند.

وی اضافه کرد: این دو کشور در حوزه رسیدگی به شکایت های مردمی (همکاریهای آمبودزمانی) در حدود ۲۰ سال با یکدیگر تعامل داشته و چهار سال پیش ۱۸ سند بین طرفین امضا شد که یکی از این اسناد هجدگانه سند بین سازمان بازرسی کل کشور و جمهوری خلق چین بود که منجر به امضای یک تفاهم‌نامه شد.

معاون حوزه ریاست و همکاری های بین المللی سازمان بازرسی کل کشور گفت: این تفاهم نامه با هدف تبادل تجربیات، نیروی انسانی کارشناس و برگزاری دوره های آموزشی و تبادل تجربه های متقابل درباره مبارزه با فساد منعقد شده است.

آقامحمدی افزود: در راستای اجرایی شدن این یادداشت تفاهم هیاتهایی بین دو کشور رفت و آمد دارند و در سفر امروز به دنبال طراحی یک برنامه عملیاتی هستیم.

وی دلیل انتخاب همدان برای این سفر را پوشش گسترده اداره کل بازرسی این استان و نظارت بر غرب کشور ذکر کرد و گفت: همدان بزرگترین منطقه بازرسی کشور محسوب می‌شود.

معاون حوزه ریاست و همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور یادآوری کرد: هدف دیگر انتخاب همدان به عنوان مقصد سفر این هیات تشویق و ترغیب استان ها برای همکاری های مشترک و کاهش تمرکز بر مرکز کشور و انتقال تجربه های کشور چین به همکاران اداره کل بازرسی همدان است.

معاون کمیسیون نظارت و بازرسی کنگره ملی خلق چین در راس هیاتی همراه با مقاماتی از سازمان بازرسی کشورمان امروز مهمان همدان بودند تا باب همکاری و تعامل بیشتر در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با استان همدان را باز کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...