امدادرسانی به 209 دستگاه خودرو گرفتار در برف در گیلان


امدادرسانی به 209 دستگاه خودرو گرفتار در برف در گیلان

رشت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از امداد رسانی به 209 دستگاه خودرو و اسکان 60 مسافر گرفتار در برف در راهدارخانه های استان خبر داد.

محمدرضا نازک کار عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:طی سه روز گذشته ( از ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه) به ۲۰۹ دستگاه خودرو گرفتار در برف امدادرسانی و شصت مسافر در راه مانده نیز اسکان داده شدند.

وی یاداور شد: همچنین طی همین مدت؛ یک هزار و ۲۴۵ کیلومتر- باند برفروبی در مسیرهای کوهستانی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه به غیر از محور پونل- خلخال که بدلیل ایمنی تردد کنندگان بسته شده، راه های استان باز است، افزود: شهروندان بایستی از ترددهای غیر ضروری در چنین شرایط جوی پرهیز کنند ولی در صورت نیاز ، قبل از حرکت برای اطلاع از وضعیت راه ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

نازک کار همراه داشتن زنجیرچرخ را برای حرکت در محورهای کوهستانی استان ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با خودروها تجهیزات زمستانه همچون ابزار ایمنی، لباس گرم و جیره خشک همراه داشته باشند.

نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه سرد و بارشی در منطقه است؛ بنابراین به تناوب بارندگی و وزش باد ( پاره ای نقاط شدید) ، مه آلود بودن هوا، بارش برف در ارتفاعات و احتمال رعد و برق و تگرگ تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود؛ ضمن اینکه طی روز چهارشنبه نیز شاهد تضعیف ناپایداری، کاهش موقتی ابر و افزایش نسبی دما خواهیم بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!