ظریف درگذشت «فضل‌الله رضا» را تسلیت گفت


ظریف درگذشت «فضل‌الله رضا» را تسلیت گفت

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه درگذشت پرفسور «فضل‌الله رضا» سفیر اسبق ایران در یونسکو را تسلیت گفت. 

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در پیام تسلیت «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه آمده است: خبر درگذشت پرفسور فضل‌الله رضا از تبار پاکان روزگار و از سلسله مشاهیر ایران، موجب تالم و تاثر خاطر گردید. حیات پربرکت این فرزند اصیل ایرانی سراسر افتخار، پویش و کاوش در سپهر خیال‌انگیز دانش و ادب است.

وزیر امور خارجه در پیام خود با تاکید بر اینکه میراث پرفسور فضل‌الله رضا معرف کارنامه مفاخر ایرانی است، اظهار داشت: از حضور درخشان در یونسکو به عنوان سفیر ایران و استادی دانشگاه‌ها و مجامع علمی شناخته شده جهان گرفته تا نظریات علمی ماندگار در حوزه های دانش و ادب. این استاد وطن‌پرست و بی‌بدیل علاوه بر صعود به قله‌های دانش متخلق به اخلاق و صفات نیک بودند و فقدان ایشان برای جامعه ایرانی و مراکز علمی خسران بزرگی است.

در ادامه این پیام آمده است: درگذشت زنده یاد پرفسور رضا را به خانواده، دوستان، استادان، دانشجویان و عموم مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای آن استاد ارجمند شادی روح و علو درجات از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

ظریف درگذشت «فضل‌الله رضا» را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، پرفسور فضل‌الله رضا دانشمند پرآوازۀ ایرانی، ریاضی‌دان، شاعر و استاد حوزه مهندسی برق بود که صبح امروز در ۱۰۵ سالگی و در اُتاوای کانادا چشم از جهان فروبست.

مسئولیت نمایندگی ایران یونسکو و ریاست دانشگاه تهران از جمله مسئولیت‌های پرفسور فضل‌الله رضا محسوب می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سرپرست روزنامه ایران: رییسی در حوادث آبان 98، برخی احکام اعدام را بدون سروصدا لغو کرد