مسئولان به دانشگاهیان و نخبگان اعتقاد و اعتماد داشته باشند


مسئولان به دانشگاهیان و نخبگان اعتقاد و اعتماد داشته باشند

رئیس دانشگاه تبریز با بیان این‌که دانشگاه‌های نسل سوم، دانشگاه‌هایی هستند که باید دیوار بین خود و جامعه را بردارند، گفت: دانشگاه و نخبگان می‌توانند برای رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی جامعه راهکار دهند به شرطی این‌که مسئولان به دانشگاهیان و نخبگان اعتقاد و اعتماد داشته باشند.

میر رضا مجیدی در همایش نقش نخبگان در تسریع توسعه جامعه، با بیان این‌که بسیج یک تفکر است، اظهار کرد: کسانی می‌توانند در این تشکیلات باشند که تفکر بسیجی داشته باشند.

وی افزود: سال ۶۵ در قرارگاه خاتم، مهندس پورشریفی تمامی مسئولان صنایع را جمع کرده و سوال کردند؛ آیا امکانات علم و تجهیزات ما در حد چهل سال دنیای غرب نیست؟ چرا ما نمی‌توانیم در دانشگاه‌ها و صنایع چیزهایی که تحریم شده را خودمان تولید کنیم که در همین راستا دانشگاه تبریز برای اولین بار کارگاهی برای ساخت خمپاره راه اندازی کرد.

به گزارش ایسنا، مجیدی ادامه داد: بسیجیان دانشگاه تبریز توانستند اقلام مورد نیاز جنگ را در داخل دانشگاه تولید کنند، از این رو دشمن عملیات خاصی برای آن طراحی و شبانه آن را بمباران کرد و با شهادت دانشجویان عزیز در آن شب، دانشگاه تبریز مشهدالشهدای کشور شد.

وی با بیان این‌که دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی، پژوهش و تحقیقات و تولید محصولات علمی خوب درخشیده‌اند، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های نسل سوم، دانشگاه‌های کارآفرین و دانشگاه‌هایی هستند که باید علم را به مسائل اجتماعی وصل کنند.

رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: برای از بین بردن تحریم‌ها و پشیمان کردن دشمن از اعمال تحریم، نخبگان باید در مسیر نسل سوم دانشگاه‌های کارآفرین، دیوار بین خود و جامعه را بردارند، طبق گفته‌ی مقام معظم رهبری، ملت ایران و فعالان اقتصادی و اندیشمندان کشور با تکیه بر توان خود می‌توانند تحریم‌ها را بی اثر کنند به شرطی که مسئولان باور کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طبیعت چشم نواز بهاری آبشار گوار ارسباران