مهمترین عناوین و مطالب روزنامه‌های پنجم آذر البرز


کرج - ایرنا - روزنامه‌های پیام آشنا، دنیای هوادار و پیام سپیدار که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، مهمترین مطالب روز سه‌شنبه پنجم آذر ماه خود را به موضوع‌های سیاسی و اقتصادی اختصاص دادند.

صنعت و معدن | ایرنا | 3 ساعت پیش |11/26/2019 2:14:55 PM 43 بازدید

مهمترین عناوین و مطالب روزنامه‌های پنجم آذر البرز

روزنامه پیام آشنا مهمترین تیتر صفحه نخست شماره ۱۵۰۵ خود را به اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختصاص داد و نوشت: تیر خلاص مردم به به سیاست‌های تجاوزکارانه دشمن.

مهمترین عناوین و مطالب روزنامه‌های پنجم آذر البرز

واکنش‌ها به خسارت‌های قطع اینترنت چه بود؟!، ۳۵ درصد فضاهای آموزشی البرز فرسوده است، افزایش کرایه آژانس‌ها در کرج تخلف است، البرزی‌ها خطرات منواکسیدکربن را جدی بگیرند و سهم ۶۳ درصدی خانوارهای البرز از بسته حمایت معیشتی از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

«هوش هیجانی عاملی برای سنجش موفقیت، کنترل خشم یا شادی!» نیز عنوان سرمقاله روزنامه پیام آشنا است.

روزنامه دنیای هوادار نیز در شماره ۳۵۹ خود، اظهارات معاون اول رئیس جمهوری را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: صادرات مهمترین پیشران اقتصاد کشور.

مهمترین عناوین و مطالب روزنامه‌های پنجم آذر البرز

بازداشتی‌های حوادث اخیر فورا تعیین تکلیف شوند، از لیلی با من است تبریزی تا آدم برفی میرباقری و ایران در سال ۲۰۲۰ جایگاه علمی خوبی دارد از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه دنیای هوادار در بخشی از مطلبی با عنوان « رشد اقتصادی و ارتباط آن با خشنودی مردم چیست؟،» نوشت: رشد اقتصادی به معنای افزایش واقعی تولید ناخالص داخلی است که این به معنای افزایش درآمد ملی، افزایش تولید ملی و افزایش هزینه‌ها است. رشد اقتصادی بایستی سبب افزایش استانداردهای زندگی شده و همچنین سبب افزایش مصرف کالاها و خدمات گردد در نتیجه، رشد اقتصادی به عنوان هدف نهایی اقتصاد کلان در نظر گرفته می شود.

با این حال، این تأکید ساده روی رشد اقتصادی، به دلیل اینکه استانداردهای زندگی به عوامل بیشتر دیگری غیر از افزایش تولید ناخالص داخلی بستگی دارند اغلب مورد انتقاد قرار می گیرد.

برخی اقتصاددانان پیشنهاد داده‌اند که وسیله سنجش مفیدتر نگاه کردن به فاکتورهای گسترده‌تر نظیر شاخص رشد انسانی HDI است که تولید ناخالص داخلی را اندازه می گیرد. هم چنین آمارهایی نظیر سواد و استانداردهای سالمت و درمان حائز اهمیت هستند.

بسیاری از اقتصاددانان حتی بر این باورند که شاخص خشنودی مردم نیز بایستی مورد بررسی قرار گیرد که آیا رشد اقتصادی، خشنودی مردم جامعه مذکور را افزایش داده است یا خیر. رشد اقتصادی از آن جهت حائز اهمیت است که اهداف متنوع اقتصاد کلان را برآورده می‌نماید.

همچنین روزنامه پیام سپیدار در شماره ۱۳۱۱ خود اظهارات استاندار البرز را به عنوان مهمترین تیتر صفحه نخست انتخاب کرد و نوشت: فرمانداران اختیار کامل برای مقابله با افزایش قیمت‌ها دارند.

مهمترین عناوین و مطالب روزنامه‌های پنجم آذر البرز

۲ هزار مسکن مهر شهر جدید هشتگرد آماده تحویل شد، البرز با کمبود کالا مواجه نیست مردم نگران نباشند، اگر اینترنت قطع نمی‌شد آشوب سراسر کشور را فرامی‌گرفت، افزایش کرایه آژانس‌ها در کرج تخلف است و «بدون اینترنت، گردشگری بین‌المللی تعطیل است» از دیگر تیترهای مهم صفحه نخست این روزنامه است.

«۵ آذر روز بسیج مستضعفان گرامی باد» نیز عنوان سرمقاله روزنامه پیام سپیدار است.

از مجموع ۲۲۰ رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، ۱۴۶ رسانه شامل هفت روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۹ دوهفته نامه، ۴۶ ماهنامه، هشت دوماهنامه، ۲۹ فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای ۶۰ پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و ۲ هفته نامه، پنج ماهنامه، ۶ فصلنامه و یک دوفصلنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

برچسب ها:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز هشتمین همایش ملی کار