این روز‌ها نفسهایمان به شماره می‌افتد/ واحد‌های مسکونی دارای برچسب انرژی می‌شوند


این روز‌ها نفسهایمان به شماره می‌افتد/ واحد‌های مسکونی دارای برچسب انرژی می‌شوند

حناچی گفت: شهرمان وضع خوبی ندارد و این روزها نفسهایمان به شماره می افتد.

این روز‌ها نفسهایمان به شماره می‌افتد/ واحد‌های مسکونی دارای برچسب انرژی می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم اختتامیه نمایشگاه ساختمان پایدار گفت: از اواخر دهه ۷۰ و تصویب و اجرای مقررات ملی ساختمان دو دهه می‌گذرد، ولی اگر از خود بپرسیم که در اجرای مقررات چقدر عمل کرده‌ایم نمی‌توانیم نمره مثبت بدهیم، اما به این سمت حرکت می‌کنیم، ولی سرعتمان ایده‌آل نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه کشورما به جهت رده بندی شدت انرژی وضعیت خوبیی ندارد اظهار کرد:، چون مصرف انرژی از سه مولفه در بخش‌های مولد و تولید ناخالص ملی تشکیل شده است و این موضع در کشورما ضریب خوبی ندارد.

حناچی تصریح کرد: چین ظرف یک دهه مصرف انرژیش ۱۴ برابر شده، ولی شدت آن ثابت مانده به این معنا که انرژی را که دریافت کرده ظرف افزایش تولید ناخالص کرده است، در کشورما این طور نیست، اما بخشی از آن هم به خاطر قیمت حامل‌های انرژی است.

شهردار تهران با بیان اینکه در دهه ۷۰ اولین کسی که موضوع برچسب انرژی را در کشور مطرح کرد آقای چیت چیان بود گفت: این کار اول بر روی لوازم خانگی شروع شد و سپس به وسایل حمل و نقل رسید.

حناچی با بیان اینکه وقتی این برچسب‌ها برروی وسایل خانگی نصب شد کسی نمی‌دانست چه ارزشی دارد گفت:، ولی الان این موضوع برای همه ما اهمیت دارد و خوشحالم که قرار است برای واحد‌های مسکونی هم برچسب انرژی استفاده شود و در این زمینه نیازمند اجرای پروژه‌های پایدار هستیم.

بیشتربخوانید: آخرین جزئیات از توقف ساخت ساختمان پلاسکوی جدید

او با بیان اینکه شهر تهران وضع خوبی ندارد و امروزه نفس‌هایمان به شماره می‌افتد و چاره‌ای جز کاهش آلاینده‌ها نداریم، گفت: موضوع آلودگی ارتباط مستقیمی با مصرف انرژی در شهر دارد چنانچه هفته گذشته تهران یک پدیده نادری را در منطقه یک تجربه کرد.

شهردار تهران افزود: طبق معمول در مراکز شهر‌ها تفاوت دما با اطراف آن متفاوت است که ارتباط مستقیمی با مصرف سوخت دارد.

حناچی بابیان اینکه روز شنبه مرکز نوآوری حمل و نقل پیشرفته را راه‌اندازی می‌کنیم گفت: این کار مقدمه‌ای است تا به سمت استفاده از موتور‌های دو چرخ برویم و موتور‌های موجود را برقی کنیم.

انتهای پیام /


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هوای تهران در مرز آلودگی