مدیرکل آژانس از موضعی منصفانه، اما سختگیرانه در برابر ایران خبر داد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از خبرگزاری ان اچ کی ژاپن‏‎، مدیر کل آتی آژانس بین المللی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ان اچ کی ژاپن‏‎، مدیر کل آتی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد وی موضعی منصفانه، اما سختگیرانه در برابر توسعه هسته‌ای از جمله در خصوص ایران اتخاذ می‌کند.
رافائل گروسی در گفتگو با ان اچ کی یکبار دیگر دریافت اطلاعات و فهمیدن وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای کره شمالی را جزء موارد فوری برشمرد.
رافائل با اشاره به این که بیش از ۱۰ سال از زمان خروج بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از کره شمالی می‌گذردافزود: به محض دستیابی آمریکا و کره شمالی به برخی توافقات درخصوص خلع سلاح هسته ای، او تضمین می‌کند که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بتوانند بازرسی هایشان را ازسربگیرند.
گروسی درباره ایران گفت: وی خواستار توسعه رابطه سازنده با ایرانی هاست و تاکید کرد آژانس بین المللی انرژی اتمی باید به توسعه هسته‌ای ایران به شکلی جدی بپردازد.
گروسی درباره موضوع آب‌های آلوده ناشی از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن گفت: ژاپن مسئول است تا درباره این شرایط به جامعه بین المللی توضیح بدهد، اما تاکید کرد دولت ژاپن به تعهداتش عمل کرده است.
قرار است گروسی روز سه شنبه به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی کار خود را شروع کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...