موردی از آنفلوانزا در بانه مشاهده نشده است


موردی از آنفلوانزا در بانه مشاهده نشده است

سنندج - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: تاکنون موردی از وجود آنفلوانزای مرغی در این شهرستان مشاهده نشده و در صورت مشاهده هر گونه علائم مشکوک تیم های پزشکی موارد را با دقت بررسی می کنند.

محمد فرجی روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان بانه اظهار داشت: در روز گذشته ۷۰۰ نفر در بیمارستان صلاح الدین و ۳۶۰ نفر در بیمارستان رازی ویزیت شدند که تاکنون مورادی از وجود آنفلوانزا در هیچکدام از موراد موجود مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: افرادی که تاکنون به ویروس آنفلوانزا گرفتار شدند سیستم ایمنی ضعیفی داشتند و از بیمارهای مانند ناراحتی های قلبی، دیابت و انواع سرطان رنج می برند.

فرجی افزود: ۱۹ نفر از بیماران ویزیت شده در بیمارستان صلاح الدین ایوبی و رازی بستری شدند که تاکنون علائمی از مبتلا شدن به بیماری آنفلوانزا در آنها مشاهده نشده است.

وی گفت: بررسی و حساسیت در مورد این بیماری را باید جدیت انجام شود اما نباید حساسیت ما در این مورد باعث ایجاد ترس و وحشت در جامعه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بانه با اشاره به تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا افزود: شیوع ناگهانی بیماری آنفلوانزا مهمترین تفاوت این بیماری با سرماخوردگی است که بیماری انفلوانزا در سه ساعت بیمار را زمین گیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش اشتهای و ضعف بیش از حد بدن مهمترین علائم وجود ویروس آنفلوانزا است گفت: استفاده از ماسک، جلوگیری از ملاقات های عمومی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از مایعات مهمترین راه مبارزه با شیوع بیماری است.

فرجی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری در مدارس کلاس های درس نیز تعطیل می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزا به شهرستان اختصاص یافته که با توجه به تماس مستقیم با بیماران این واکسن ها در بین کارمندان بیمارستان و فوریت های پزشکی توزیع شد.

طبق اخرین آمارها تاکنون در کردستان ۸۰ نفر به ویروس آنفلوانزای مرغی مبتلا شده و چهار نفر نیز فوت کردند.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.




عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس