رئیس بهزیستی آستارا: معابر شهر برای تردد معلولان نامناسب است


رئیس بهزیستی آستارا: معابر شهر برای تردد معلولان نامناسب است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: معابر، اماکن عمومی و مدارس این شهر برای تردد معلولان مناسب نیست و دستگاه‌های متولی جهت مناسب‌سازی آنها اقدام کنند.

فریبرز خورشیدی روز سه شنبه در نشست خبری هفته معلولان در اداره بهزیستی آستارا اظهار کرد: یکهزار و ۸۰۰ معلول در این شهرستان شناسایی شده است و ۸۰۰ نفر آنها به علت معلولیت پا، امکان رفت و آمد در بیشتر معابر شهر را ندارند.

وی بیان کرد: چند نقطه در خیابان های فارابی و امام (ره) برای تردد معلولان مناسب سازی شده اما ناکافی است و با توجه به وجود ۱۴۸ دانش آموز معلول در آستارا، اغلب مدارس برای تردد آنها مناسب سازی نشده است.

وی افزود: در شهرستان آستارا، ۵۰ بیمار ضایعه نخایی داریم و مستمری ماهانه آنها از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در سال گذشته به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال جاری افزایش یافته است.

خورشیدی گفت: با ساخت ۹ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول در آستارا موافقت شده و برای هر واحد، ۴۰۰ میلیون ریال وام اختصاص یافته است و با مشارکت سپاه ساخته خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا افزود: برای اجرای برنامه های مختلف بهزیستی در این شهرستان در راستای حمایت از نیازمندان و مددجویان، به کمک معتمدان و خیران نیاز داریم.

۹ تا ۱۵ آذرماه هفته معلولان است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس