آنفلوآنزا در خلخال تحت کنترل است


آنفلوآنزا در خلخال تحت کنترل است

اردبیل_ایرنا_ رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: آنفلوآنزا در این شهرستان تحت کنترل بوده و موردی برای نگرانی مردم وجود ندارد.

دکتر ابولفضل باقری روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۱۲ نفر مشکوک به بیماری انفلوآنزا به بیمارستان امام (ره) این شهر مراجعه کرده‌اند که تنها ۲ مورد از این تعداد، بیماری آنفلوآنزا تشخیص داده شد که یک نفر پس از درمان از بیمارستان ترخیص و یک نفر دیگر نیز با تکمیل مراحل درمان بزودی از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

او با توصیه به فعالان فضای مجازی و سایت‌های محلی برای پرهیز از هرگونه بحران‌سازی بی مورد و ایجاد نگرانی در بین شهروندان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و به‌موقع از سوی دانشکده علوم پزشکی با همکاری اداره آموزش وپرورش تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به این بیماری نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در تامین داروی مورد نیاز این بیماری در این شهرستان وجود ندارد افزود: واکسن مورد نیاز هم برای گروه‌های هدف و در معرض خطر به اندازه کافی تامین شده و اکثر این افراد پیش از این واکسن بیماری را از دانشکده علوم پزشکی دریافت کرده‌اند .

سخاوت بیرامی مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز گفت: دوره‌های آموزشی پیشگیرانه در مدارس برگزار شده و در حال حاضر موردی برای نگرانی اولیای دانش‌آموزان در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون شیوع ویروس آنفلوانزا به صورت گسترده و یا حتی موردی در مدارس این شهرستان مشاهده و یا گزارش نشده است، افزود: بحث آموزش و رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل در کنترل و جلوگیری از شیوع این ویروس است.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضای آموزشی لزوم تهویه هوای کلاس‌ها، الزام دانش‌آموزان به شستشوی مکرر دست‌ها و دست ندادن آنها با یکدیگر از نکاتی است که باید به توصیه مربیان بهداشت در مدارس رعایت شود.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


رازگشایی از ناپدید شدن ناگهانی صدها ستاره در آسمان!