استان کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است


استان کردستان نیازمند اعتبارات جهشی است

استاندار کردستان، با اشاره به بحث خدمات روستایی در استان، گفت: خدماتی که حق مردم است باید در روستاها به بهره برداری برسد و این با اعتبارات جهشی در کردستان صورت می گیرد.

بهمن مرادنیا امروز(۱۳آذر) در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان، با اشاره به اینکه شرایط استان کردستان از درآمد سرانه و میانگین کشوری پایین تر است، اظهار کرد: منابع بانکی استان پایین و سرمایه گذاری ارزی کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار است که به تبع آن صنعت استان نیز ضعیف است.

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی به ظرفیت و پتانسیل های استان کمتر توجه شده، بیان کرد: اگر اراضی دیم در کردستان تبدیل به اراضی آبی شود می‌توان تا سه برابر افزایش تولید داشته باشیم.

مردانیا با اشاره به نامناسب بودن شرایط استان، عنوان کرد: دولت با همه توان درصدد جبران این کاستی ها است و در این راه قدم های خوبی برداشته است و همچنان باید توجه خاصی به استان داشته باشد.

استاندار کردستان با اشاره به بحث خدمات روستایی در استان، تصریح کرد: خدماتی که حق مردم است باید در روستاها به بهره برداری برسد و این با اعتبارات جهشی در کردستان صورت می گیرد.

وی ذکر کرد: در سال گذشته کل رشد اعتبارات استان ها ۱۱ درصد ولی در کردستان ۳۷ درصد بوده است و در بخش راه آهن نیز اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی آن به ۳۹۰ میلیارد افزایش یافته و تخصیص پیدا کرده است.

استاندار کردستان، افزود: ۱۱ درصد اراضی کردستانی آبی بوده و این در حالی است که میانگین کشور ۴۷ درصد است که با پیگری های صورت گرفته توانسته‌ایم ۹۶ هزار هکتار تخصیص دریافت کنیم، برای اجرایی کردن این طرح ها نیازمند تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی هستیم.

مرادنیا با اشاره به اینکه تسهیلات در اشتغال پایدار روستایی بسیار موثر است، ادامه داد: تسهیلات موجب آبادانی روستاها خواهد شد که به این واسطه مردم نیز در روستاها ماندگار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای اشتغال پایدار روستایی نیازمند تخصیص سهم ۱۰۰ میلیارد تومانی دیگر هستیم و این امر برای روستاهای ما در مناطق مرزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرادنیا از دولت در خواست کرد تا حدی که موثر است تسهیلات در بخش کشاورزی به استان کردستان پرداخت کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بازدید مدیران استان های تلفیقی کشور از مسجد قبا سنندج