ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد آغاز شد


ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: ثبت‌نام در پانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد که دی‌ماه امسال برگزار می‌شود، آغاز شد.

رحیم بایزیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در راستای ارج‌نهادن به فعالیت هنرمندان عکاس و فیلمساران این شهرستان، ارزیابی آثار تولیدی و تصویری آنان، ایجاد بستر در عرصه تولید آثار و کشف استعدادهای خلاق در حوزه فیلمسازی برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت و تثبیت جایگاه فیلم کوتاه در بین هنرمندان این شهرستان از طریق ارتقای سطح آگاهی و ایجاد زمینه کسب تجربه و جذب علاقه‌مندان جهت آموزش و حمایت بیشتر از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: این جشنواره در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می توانند آثار خود را تا ۱۸ آذر ماه به دفتر انجمن سینمای جوانان مهاباد تحویل دهند و برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره ۰۴۴۴۲۲۲۳۷۶۵ به دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: در بخش فیلم نیز که شامل ۲ بخش فیلم و فیلم اولی‌ها بوده و مخصوص دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان مهاباد است، آثار باید کمتر از ۳۰ دقیقه و تاریخ تولید آن از سال ۱۳۹۵ به بعد باشد.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: به آثار برتر در بخش مستند، فیلم داستانی، بهترین فیلمنامه، تصویربرداری، تدوین، صدابرداری، کارگردانی، بازیگر مرد و زن و فیلم برتر از نگاه تماشاگران تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

وی افزود: در بخش فیلمنامه نیز آثار باید همراه با خلاصه باشد و حداکثر زمان بر مبنای ۱۵ دقیقه نوشته شده باشد و هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۲ فیلمنامه را به جشنواره ارایه دهد.

«بایزیدی» در خصوص بخش عکس نیز گفت: این بخش نیز شامل ۲ بخش مجموعه‌عکس و تک عکس است که با موضوع محیط زیست، کودک و نوجوان،چشم‌انداز، معماری، عکاسی خیابانی، آیین و رسوم، مستند اجتماعی و آزاد برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: عکاسان می‌توانند با ۱۰ فریم عکس به صورت تک‌عکس یا مجموعه عکس، (در تک‌عکس حداکثر پنج عکس و در مجموعه عکس حداکثر هفت عکس) در این جشنواره شرکت کنند و در پایان آثار برتر در قالب نمایشگاهی در حاشیه جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: آثار برتر از سوی هیات داوران تا ۲۳ آذر انتخاب شده و جشنواره به مدت ۲ روز از دوم تا چهارم دی‌ماه سال جاری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد برگزار می‌شود.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.




سمپاشی بیش از 28 هزار هکتار از مزارع غلات بوکان علیه آفت سن