اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020


اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020

تکرار موفقیت؟! خودروهای معدودی می‌توانند مزیت‌های تکاملی فولکس‌واگن گلف را داشته باشند. در طول بیش از 45 سال گذشته، بازار هاچبک های خانوادگی کاملاً دگرگون شده و به جایی رسیده که شرم می‌کنیم از مهندسان خودروسازها بخواهیم هاچبک بهتری را بسازند! اما حالا زمان قضاوت دراین‌باره فرا رسیده زیرا هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف به‌صورت رسمی... The post اولین...

تکرار موفقیت؟!
خودروهای معدودی می‌توانند مزیت‌های تکاملی فولکس‌واگن گلف را داشته باشند. در طول بیش از 45 سال گذشته، بازار هاچبک های خانوادگی کاملاً دگرگون شده و به جایی رسیده که شرم می‌کنیم از مهندسان خودروسازها بخواهیم هاچبک بهتری را بسازند! اما حالا زمان قضاوت دراین‌باره فرا رسیده زیرا هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف به‌صورت رسمی معرفی شده و ما هم برای اولین بار پشت فرمان آن نشسته‌ایم.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
اول از همه باید اشاره‌ای کوتاه به تکامل این گلف داشته باشیم. همانند نسل‌های هفتم و هفت و نیم، نسل جدید هم از پلتفرم MQB گروه فولکس استفاده می‌کند و به همین خاطر ژرمن‌ها برخی بخش‌ها را دست نزده‌اند. ابعاد این خودروها نیز تنها چند میلی‌متر با نسل پیشین تفاوت دارد. البته فکر نکنید که تنها با یک فیس لیفت طرفیم. میلیاردها یورو صرف توسعه این خودرو شده و البته فولکس ضرورتی برای از صفر شروع کردن همه‌چیز ندیده و به همین خاطر برخی موارد را تنها بهتر ساخته است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
پیش از آن‌ها سواری این هاچبک مشهور را توصیف کنیم بهتر است به تفاوت‌های اصلی آن اشاره‌ای داشته باشیم. این اولین نسل از گلف است که الکتریکی سازی را در بطن خود جای داده است. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو قطعاً تولید خواهد شد اما نسخه‌های مجهز به سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی نیز در دسترس خواهند بود.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
این سیستم اساساً یک استارتر-ژنراتور است که می‌تواند انرژی را در زمان ترمز گرفتن جذب کرده و تا 16 اسب بخار قدرت و 25 نیوتون متر گشتاور اضافی را برای شتاب گیری های سنگین تأمین کند. شما این سیستم را در مدل پایه گلف دریافت نخواهید کرد. مدل پایه از پیشرانه 1 لیتری بنزینی 89 اسبی استفاده کرده است. سیستم هیبریدی یاد شده برای هماهنگی با گیربکس دوکلاچه فولکس‌واگن طراحی شده اما می‌توان گیربکس یاد شده را با پیشرانه‌ی 1 لیتری 109 اسبی یا 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو همراه کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
خودرویی که در تست شرکت داشت از نوع 1.5 لیتری مجهز به گیربکس دوکلاچه بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب 148 اسب بخار و 250 نیوتون متر بود. اولین چیزی که متوجه می‌شوید چگونگی کمک سیستم 48 ولتی به شتاب گیری گلف است. این استارتر-ژنراتور برقی به خوبی با پیشرانه 4 سیلندر بنزینی هماهنگ بوده و پیشرانه بسیار آرام تر و نرم‌تر از قبل بوده و کلاچ هم به خوبی درگیر می‌شود.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
وقتی در بزرگراه حرکت کنید دو سیلندر از مدار خارج خواهد شد. البته مثل سیستم هیبریدی ملایم، این سیستم هم به حدی خوب عمل می‌کند که درگیر شدنش را اصلاً متوجه نخواهید شد. یک چراغ اکو در پشت آمپر روشن می‌شود اما این تنها علامتی دیداری است و زمانی که پدال گاز را فشار دهید پیشرانه بیدار شده و خیلی هم این روند را حس نخواهید کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
متأسفانه گیربکس DSG فولکس به اندازه‌ی سیستم‌های یاد شده نرم نیست. همانند اکثر گیربکس‌های دوکلاچه فولکس، این گیربکس تأخیرهایی بین شتاب‌گیری و معکوس دادن خواهد داشت. حتی با وجود سیستم استارتر-ژنراتور هم گیربکس کند حس می‌شود؛ اما در کل باید گفت گلف از این نظر ریلکس بوده و خیلی عجله نمی‌کند.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
خودروی حاضر در تست به دامپرهای تطبیقی مجهز بوده و بنابراین راحتی بالایی دارد. گلف خودرویی نیست که معمولاً در عبور از دست اندازها ناراحتتان کند. ما حدس می‌زنیم ابعاد لاستیک و پیکربندی خودرو یک فاکتور کلیدی است زیرا رینگ‌های 17 اینچی خودروی تست شده باعث می‌شد تکان‌های تیزتری وارد کابین شود.


و درحالی‌که صدای باد به خوبی سرکوب شده اما صدای لاستیک به گوش می‌رسد. پیشرانه هم می‌تواند صدایش را به کابین منتقل کند که البته این موضوع گهگاه رخ داده و می‌توان صدای آن را کمی خشن دانست.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
فرمان در کل مستقیم و دقیق بوده و عملکرد نرمی دارد؛ اما در حالت کامفورت و در سرعت‌های پایین کمک زیادی از فرمان هیدرولیک را شاهد هستیم و در واقع فرمان در شهر بیش از حد سبک حس می‌شود و کمی مبهم است.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
بخش اعظم پیکربندی سیستم تعلیق دست‌نخورده بنابراین سیستم مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب وجود دارند و دلیل آن‌هم مشخص نیست. گلف در زمان‌های عبور از پیچ‌ها کاملاً پایدار حس می‌شود.


داخل کابین نیز اینترفیس کاربر دگرگونی زیادی داشته و موضوع مهم آن دکمه‌های کمتر است. دستورات مختلف را می‌توان از طریق سیستم‌های گوناگون همچون صفحه لمسی، دکمه‌های روی فرمان و دستورات صوتی منتقل کرد. حتی یک نوار زیر صفحه اصلی وجود دارد که برای تنظیم دمای کابین و صدای سیستم صوتی بکار می‌رود.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
هنوز قیمت گلف در بازار بریتانیا مشخص نشده اما می‌دانیم که این تغییرات تکنولوژیکی با قیمت ارزان جبران نخواهند شد و بنابراین معتقدیم مدل S مجهز به رینگ‌های 16 اینچی، چراغ‌های جلوی ساده‌تر و سیستم اطلاعات سرگرمی پایه‌تر حدود 22 هزار پوند قیمت خواهد داشت. متأسفانه نسخه‌های فول تر این خودرو قیمتی حدود 30 هزار پوند خواهند داشت.

10 نکته کلیدی درباره فولکس‌واگن گلف جدید فضای عقب کابین

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
تنها چند میلی‌متر تفاوت بین شاسی و بدنه‌ی گلف نسل قبل و نسل جدید وجود داشته و بنابراین اینکه فضای کابین تقریباً یکسان باقی مانده جای تعجب ندارد. این موضوع بدی نیست. خط سقف مشهور گلف باعث ایجاد فضای سر زیاد برای افراد شده است.

فضای بار

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020


فولکس‌واگن باتری لیتیوم-یونی مدل‌های هیبریدی ملایم را زیر صندلی سرنشین جلو قرار داده بنابراین فضای بار آن تحت تأثیر قرار نگرفته است. به همین خاطر محفظه بار 380 لیتری وجود دارد که با خواباندن صندلی‌ها به 1237 لیتر می‌رسد. البته اشکودا اوکتاویا جدید از این نظر جادارتر است. کابین

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
بزرگ‌ترین تغییر گلف جدید به کابین آن مربوط می‌شود. دکمه‌های فیزیکی جای خود را به طراحی دل‌پذیرتر و شیک‌تری داده‌اند. البته عادت کردن مالکان به اینترفیس جدید این خودرو کمی زمان‌بر خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به دستورات صوتی و نوار زیر صفحه‌نمایش اصلی اشاره کرد. کیفیت کابین در سطح بالایی ارزیابی می‌شود.

سواری و راحتی

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
اینجا ترکیبی از نقاط قوت و ضعف را شاهد هستیم. سیستم تعلیق مخصوصاً با وجود دامپرهای تطبیقی تواناست اما صدای جاده‌ی زیادی وجود داشته و پیشرانه هم وقتی تحت‌فشار قرار گیرد صدایش درخواهد آمد.

هندلینگ

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
به یاد می‌آورید که گلف نسل پیش به طرز استادانه‌ای چابکی و راحتی را باهم درهم‌آمیخته بود؟ این موضوع هنوز هم در گلف جدید حس می‌شود. طراحی اصلی شاسی تغییری نداشته و این خودرو هنوز هم فرمان تیز و دقیقی دارد و تکان های بدنه در سر پیچ‌ها را محدود می‌کند. ما خیلی فرمان سبک خودرو در حالت کامفورت را دوست نداریم مخصوصاً که در سرعت‌های پایین چنگی به دل نمی‌زند.

ایمنی

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
گلف تجهیزات ایمنی زیادی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار راننده جدیدی اشاره کرد که می‌تواند در وضعیت خواب‌آلودگی راننده یا بیماری آن خودرو را به‌صورت ایمن متوقف کند.

مولتی‌مدیا

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020


گلف جدید از سیم‌کارت خود برای کمک به سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده می‌کند. اندروید اتو و اپل کارپلی هم وجود داشته و سیستم اپل کارپلی به‌صورت بی‌سیم هم کار می‌کند. استایل و طراحی

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
پروفایل کلی گلف همچنان آشناست. چراغ‌های عقب از نوع LED بوده و در بخش جلو تغییرات بیشتری دیده می‌شود. بخش پایینی دماغه به همراه نوار روشنایی LED جزو عناصر کلیدی این بخش هستند.

پیشرانه

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
قوای محرکه جدید 1.5 لیتری هیبریدی ملایم ما را تحت تأثیر قرار داده و در هنگام شروع به حرکت پاسخی عالی ارائه می‌کند. این خودرو می‌تواند در زمان‌های ویژه دو سیلندر خود را غیرفعال سازد.

چراغ‌ها

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020


این گلف فاقد چراغ‌های سنتی است. تمامی مدل‌ها از چراغ‌های LED استفاده می‌کنند و در مدل‌های فول می‌توان نوربالای خودکار را دریافت کرد.

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020
هنوز جزئیات مربوط به قیمت و مشخصات نسل جدید فولکس‌واگن گلف 2020 منتشر نشده اما اولین تجربه ما نشان می‌دهد قوای محرکه هیبریدی ملایم هماهنگی بسیار خوبی با کل خودرو دارد. ما هنوز درباره آسایش و رفاه این خودرو متقاعد نشده‌ایم اما کابین آن کاملاً سطح بالا نشان می‌دهد.

مشخصات فولکس‌واگن گلف 1.5 eTSI 150Ps DSG

قیمت: از 24 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوی بنزینی قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/250 نیوتون متر گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.5 ثانیه حداکثر سرعت: 224 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...