مشترکات فعالین سیاسى بیشتر از اختلافات


من با این جامعه شناسى که از میهن و همیهنانم دارم از این جمع بزرگ درس خوانده هاى وطنم به یک چیز خیلى حیرانم، اکثریت درس خوانده ها و تحصیلکرده هاى که سیاست مى کنند و دست هاى شان با فساد آلوده نیست، دست ها و دامان شان با خون هموطنان و غیر...

من با این جامعه شناسى که از میهن و همیهنانم دارم از این جمع بزرگ درس خوانده هاى وطنم به یک چیز خیلى حیرانم، اکثریت درس خوانده ها و تحصیلکرده هاى که سیاست مى کنند و دست هاى شان با فساد آلوده نیست، دست ها و دامان شان با خون هموطنان و غیر هموطنان آلوده نیست، با وجود آن که اختلافات حزبى، گروهى، سازمانى، تنظیمى و حتى در بعضى حالات محلگرایى و قومگرایى دارند، اما مشترکات شان بیشتر است تا اختلافات شان.

مشترکات شان خیلى نزدیک است، راه هاى که مى خواهند به هدف برسند مختلف است، اما از هر راهى که مى خواهند بروند، هدف شان یکیست، هدف شان وطن است، آبادى وطن است، آرامى وطن است و خوشبختى هموطنان شان، کیست که از این جمع این سه چیز را نمى خواهد، صادقانه همه شان مى خواهند، مى دانم مانند من از دل و جان مى خواهند که هموطنان شان خوشبخت باشند، آرام باشند و سربلند.

واقعأ من به این حیرانم، با وجود آن که مشترکات فعالین سیاسى، نخبگان سیاسى و فرهنگى افغانستان خیلى بزرگ است خیلى با هم نزدیک است نسبت به اختلافات شان، اما نمى دانم چرا با هم جور نیستند؟

من کسانى را مى شناسم که از یک حزب و سازمان هستند، از یک روستا هستند از یک تیار هستند، از یک قریه هستند، اما با هم جور نیستند.
غرور بیجا، خودخواهى و یا عدم فهم و درک درست از رسالت میهنى یک روشنفکر مبارز و متعهد.

در هر گوشه دنیا که هستیم هیچ چیز ما را با هم به این اندازه نزدیک نمى سازد به جزء عزت و آبروى وطن و هموطن ما،
صادقانه.
با درود
ضیا بارى بهارى


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسابقات آزاد تکواندو فوجیره | ملی پوشان امروز به مصاف حریفان می روند