اجاره حساب برای فرار از مالیات


اجاره حساب برای فرار از مالیات

جولان حساب‌های اجاره‌ای در سطح کشور با افزوده شدن سو استفاده از کارت‌های هدیه، راه حلی نامشروع برای فرار مالیاتی تلقی می‌شود.

اتاق خبر 24:
افرادی که با عناوین مختلف در‌های باز اعتماد عموم به جامعه را درست همانند گردنه‌ای برای راهزنی می‌دانند. حساب‌های اجاره‌ای از جمله این موارد بوده و تبعات بسیار سنگینی را در طولانی مدت در بر خواهد داشت.
اظهارات فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در این مسیر بارها دست به دست چرخیده و خوانده شده است که در قبال حساب های اجاره ای این طور پاسخ می دهد؛ در حال شناسایی و مقابله با حساب‌های بانکی اجاره‌ای هستیم! بررسی که هنوز هیچ دستاوردی برای آن نام برده نشده است و وی معتقد است باید با راه اندازی اقتصاد هوشمند منتظر رفع آن باشیم. البته از طرفی هم از سیستم سوت زنی برای اعلام فساد در هر زمینه از جمله بانکی نام می برد.
ناگفته نماند که طلایه دار مبارزه با فساد در سیستم بانکی تنها وزارت اقتصاد نیست و بانک مرکزی و سایر نهادهای نظارتی نیز در این مسیر و مسدودسازی حساب های جعلی و اجاره ای دخیل هستند.

مقصر اصلی ایجاد تخلف حساب اجاره ای، بانک ها هستند!

صفت اله حضرتی استاد دانشگاه و کارمند رسمی اداره امور مالیاتی کشور بیان می کند: سال گذشته در رصد‌های همیشگی سازمان امور مالیاتی فردی را پیدا کردیم دارای ۳۰۰ حساب بانکی با نام خود بود که طی بررسی‌های بیشتر مطلع شدیم این تعداد حساب با اجاره وی به ۷۰۰ حساب بانکی نیز رسیده است.
این کارشناس مالیاتی تاکید کرد: افراد برای فرار از پرداخت مالیات حقه دست به بالاترین تخلفات می برند که در صورت جریمه و توبیخ آن ها، باید مبالغ بیشتر از مبلغ مالیات وضع شده بپردازند. حساب هایی که علاوه بر ایجاد دردسر برای مالکان حقیقی آن ها، خریدار را هم با مشکلات متعددی مواجه می کند.
این استاد دانشگاه به ضرورت اصلاح قانون نظام مالیاتی و اتصال آن با سیستم ثبت اطلاعات بانکی اشاره کرد و گفت: بانک ها با همکاری مستمر با امور مالیاتی کشور، تا حدود زیادی می توانند از اجاره ای شدن حساب ها خودداری کنند. بدبینی ها موجود به نظام بانکی را تا حد زیادی بر گردن اهالی مسئول این سیستم می دانم و معتقدم اگر بانک ها به سیستم تجمیع حساب بانکی دامن زده بودند، افتتاح حساب تکراری در یک بانک برای فروش آن به غیر مهیا نمی شد.
او در پاسخ به این سوال که چه تفاوتی بین خریدار حساب و دارندگان ۳۰۰ حساب بانکی وجود دارد؟ تاکید کرد: فردی که چندین حساب بانکی با نام خود دارد قطعا در رصد نهاد‌های مالی قرار دارد و احتمال تخلفات آن‌ها نیز به مراتب کمتر از فراریان مالیاتی با روی کار آوردن لیدرهاست.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین شاسی بلند اروپا معرفی شد/ وقتی اِلترا مخاطبان خود را غافلگیر می کند! (+عکس)