نقش اصلاحی دانشگاه در رفع ناهنجاری های اجتماعی پر رنگ باشد


نقش اصلاحی دانشگاه در رفع ناهنجاری های اجتماعی پر رنگ باشد

قشم-ایرنا- دانشگاه‌ها نقش بسزایی در تقویت باورهای فرهنگی و اصلاح رفتارهای اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌ها دارند که باید نقش پر رنگ تری در این زمینه ایفا کنند.

فرماندار قشم روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با جامعه دانشگاهی این شهرستان گفت: تحقیق و ارائه راهکارهای کارشناسی شده در خصوص رفع معضلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از سوی جامعه دانشگاهی، مسیر پیشرفت جامعه را هموار می سازد.

علیرضا نصری افزود: نقش موثر دانشجویان در مسائل فرهنگی- اجتماعی با توجه به نگاه جامعه به آنها به عنوان قشر برگزیده، غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: دانشجو به عنوان یکس از لایه های درونی‌ اجتماع، با تکیه بر جایگاه دانش پژوهی خود، برای اصلاح ناهنجاری های جامعه تلاش کند.

رییس کمیسیون قشم با اشاره به فعالیت هشت هزار دانشجو در هفت واحد دانشگاهی در قشم تاکید کرد: ماموریت اصلی جامعه دانشگاهی، بررسی مسائل و معضلات محلات شهری و روستایی است.

وی افزود: در این راستا باید نشست های هم اندیشی و تحقیقات میدانی با هدف ارائه راهکارهای عملی در اولویت دانشگاه ها قرار گیرد.
نصری خاطرنشان کرد: همه امکانات و ظرفیت های دانشگاه ها باید برای بررسی نتایج تحقیقات و اقدام در چارچوب آن مورد استفاده قرار گیرد.




برگزاری بیست ویکمین مسابقه قایقرانی کانو تکنفره درآبهای خلیج فارس